plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
کد مطلب : ۳۸۹۰
نایب رئیس حشد الشعبی اعلام کرد

آمریکا و اسرائیل مسئول انفجارهای اخیر در عراق هستند

هواپیماهای مشکوک فاقد مجوز را هدف قرار می‌دهیم
ابو مهدی مهندس، نایب رئیس حشد الشعبی امروز چهارشنبه اعلام کرد که «آمریکایی‌ها برای هدف قرار دادن پایگاه‌ها و مقرهای عراق، چهار پهپاد اسرائیل را به این کشور وارد کرده‌اند».وی تاکید کرد: از امروز، برای دفاع از خود هر هواپیمای مشکوکی را که بدون اجازه دولت عراق بر فراز پایگاههای ما ظاهر شود، مورد هدف قرار خواهیم داد».
آمریکا و اسرائیل مسئول انفجارهای اخیر در عراق هستند
به گزارش ایصال نیوز، «ابو مهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در بیانیه‌ای دولت آمریکا را مسئول حوادث اخیر در پایگاه‌های نظامی عراق دانست. ابو مهدی مهندس، چهارشنبه (۳۰ مرداد) اعلام کرد که «آمریکایی‌ها برای هدف قرار دادن پایگاه‌ها و مقرهای عراق، چهار پهپاد اسرائیل را به این کشور وارد کرده‌اند».
وی تاکید کرد که حشد الشعبی، نقشه ها و اطلاعات کامل و دقیق زمان و مدت پرواز هواپیماهای آمریکایی بر فراز عراق را دارد و همچنین می دانیم که آمریکا از طریق کشور آذربایجان تعداد 4 فروند هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی را مدتی قبل وارد عراق کرده و زمان پرواز آنها را هم می دانیم. ما همه این اطلاعات را به ارتش و نیروی هوایی عراق داده ایم.
جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی تأکید کرد: « ما آمریکا را مسئول اول و آخر آنچه در عراق می‌افتد، می دانیم و اعلام می کنیم که از امروز، برای دفاع از خود هر هواپیمای مشکوکی را که بدون اجازه دولت عراق بر فراز پایگاههای ما ظاهر شود، مورد هدف قرار خواهیم داد».
سازمان الحشد الشعبی عراق در بیانیه خود در مورد حادثه دیروز پایگاه هوایی بلد نیز گفت که هدف قرار دادن مقرهای این سازمان موضوع واضحی است که با هدف سیطره ارتش آمریکا بر آسمان عراق صورت می‌گیرد.
رسانه‌های عراق شامگاه‌ سه‌شنبه (دیروز) از وقوع آتش‌سوزی در پایگاه نظامی بلد واقع در استان صلاح الدین (مرکز) خبر دادند. بر اثر این آتش‌سوزی، یک انبار مهمات و تسلیحات متعلق به الحشد الشعبی در نزدیکی این پایگاه منفجر شد.
گفتنی است، پس ازانفجارهای در دو ماه اخیر در مناطق آمرلی، اشرف و الصقر و سکوت معنا دار مسئولین عراقی در قبال عامل یا عوامل آن به بهانه تحقیق و بررسی، دیشب نیز منطقه «بلد» نیز شاهد انفجارهایی مشابه بود. در حالی که مردم عراق خواهان پاسخگویی ادولت در خصوص منبع دقیق این حملات، موقعیت های دقیق شلیک موشک‌ها، چرایی آن و بالاخره عدم جدیت در پاسخگویی به آن هستند همچنان دولت عراق ترجیح داده است تا ماجرا را با سکوت مدیریت کند.
انتهای پیام/*
۳
مرجع : سومریه نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما