plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۳۷۵۱۲

مسکو: غرب در تلاش است تا ارمنستان از هم پیمانی با روسیه خارج شود

وزارت خارجه روسیه از ارمنستان خواست تا اجازه ندهد اتحادیه اروپا و آمریکا این کشور را با وعده های زودگذر فریب دهند.
مسکو: غرب در تلاش است تا ارمنستان از هم پیمانی با روسیه خارج شود
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو دیدار روز جمعه بین نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و نمایندگان ایالات متحده و اتحادیه اروپا را تلاش دیگری از سوی "جهان غرب" برای کشاندن قفقاز جنوبی به یک تقابل ژئوپلیتیکی می داند؛ مداخله نیروهای خارجی در امور این منطقه می تواند منجر به پیامدهای منفی در زمینه امنیت شود.

نشست مشترک همکاری اتحادیه اروپا و آمریکا با ارمنستان روز جمعه در بروکسل با حضور آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، نخست وزیر پاشینیان و همچنین اورزولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا و جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا برگزار شد. فون در لاین پیش از این نشست قول داد که طی چهار سال آینده 270 میلیون یورو به عنوان کمک توسعه به ارمنستان اختصاص دهد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: ما می دانیم که واشنگتن و بروکسل، با وعده های زودگذر، به دنبال خروج ارمنستان از سازمان پیمان امنیت جمعی و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، خروج پایگاه نظامی روسیه و نیروهای مرزی هستند. ما از رهبری در ایروان می‌خواهیم که اجازه ندهد غرب آنها را فریب دهد و کشور را به مسیری اشتباه هدایت کند که مملو از خلاء امنیتی، مشکلات جدی در اقتصاد و مهاجرت جمعیت است.

وزارت خارجه روسیه افزود: مسائل منطقه ای و دوجانبه در قفقاز جنوبی باید بر اساس اصل "مسئولیت منطقه ای" که در دومین نشست مشورتی "3+3" در 23 اکتبر 2023 در تهران به توافق رسید، حل و فصل شود. ما از بازیگران خارجی و مقامات ایروان هنگام ایجاد خط سیاست خارجی خود می خواهیم که به این توافقات احترام بگذارند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما