plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۳۷۵۰۷
با ابراز نگرانی از استفاده از هوش مصنوعی در نبرد غزه

دبیرکل سازمان ملل: هوش مصنوعی نباید برای جنگ استفاده شود

قوانین بین‌المللی بشردوستانه تکه تکه شده است
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی عمیق از اخبار استفاده صهیونیست‌ها از هوش مصنوعی در حملات خود، گفت که هوش مصنوعی نباید برای جنگ استفاده شود.
دبیرکل سازمان ملل: هوش مصنوعی نباید برای جنگ استفاده شود
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست خبری در ساختمان این سازمان با ابراز نگرانی عمیق از اخبار استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی در حملات خود گفت: هوش مصنوعی نباید برای جنگ استفاده شود.

گوترش با بیان اینکه کارزار نظامی اسرائیل طی 6 ماه گذشته "مرگ و ویرانی" را برای مردم فلسطین در غزه به همراه داشته است، خاطرنشان کرد که بیش از 32 هزار غیرنظامی کشته و بیش از 75 هزار نفر زخمی شدند.

او با بیان اینکه بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند، گفت: زندگی‌ها از هم پاشیده شده است. قوانین بین‌المللی بشردوستانه تکه تکه شده است.

گوترش گفت: وقتی درهای کمک بسته می‌شود، درهای گرسنگی باز می‌شود. نیمی از جمعیت غزه، بیش از یک میلیون نفر، از گرسنگی وحشتناک رنج می‌برند. کودکان از کمبود آب و غذا می‌میرند. هیچ جنبه قابل درک وجود ندارد. می توان از آن جلوگیری کرد.

او با تاکید بر اینکه هیچ چیز نمی‌تواند مجازات دسته جمعی مردم فلسطین را توجیه کند، اظهار داشت که به شدت از اخبار استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی در حملات خود نگران است و گفت: نباید از هوش مصنوعی برای جنگ استفاده کرد.

گوترش با یادآوری اینکه سال‌هاست نسبت به استفاده از هوش مصنوعی به عنوان سلاح هشدار می‌دهد، تاکید کرد که به جای سخت‌کردن مسئولیت‌پذیری با جنگ در سطح صنعتی، باید از هوش مصنوعی به نفع جهان استفاده شود.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به کشته شدن کارکنان موسسه «آشپزخانه مرکزی جهان» در غزه اظهار داشت: مشکل این نیست که چه کسی در ارتش اسرائیل اشتباه کرده، مشکل اصلی روند عملیات نظامی است که اجازه می‌دهد این اشتباهات تکرار شوند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما