plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۳۷۴۲۷

شهادت سردار زاهدی در حمله تروریستی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق

تلویزیون دولتی الاخباریه سوریه امروز دوشنبه گزارش داد رژیم صهیونیستی ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد.سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی، از فرماندهان سپاه قدس در سوریه و سردار شهید رحیمی معاون وی در میان شهداست.
شهادت سردار زاهدی در حمله تروریستی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، در پی حمله رژیم صهیونیستی به دمشق، ساختمان مجاور سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران تخریب شده است.

پیش از این رسانه‌های سوریه گزارش دادند که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در حال دفع حمله در حومه دمشق هستند و صدای انفجارهایی در اطراف شنیده شده است.

تلویزیون سوریه هم اعلام کرد حدود ساعت ۱۷ عصر امروز دوشنبه، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد.

در این حمله بخشی از ساختمان کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت.

بنا به گزارش‌ها، حسین اکبری، سفیر جمهوری اسلامی در دمشق و خانواده او در پی این حمله آسیبی ندیده‌اند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت: جنگنده های F۳۵ رژیم صهیونیستی از جولان اشغالی با شش موشک این ساختمان را هدف قرار دادند که منجر به شهادت ۵ تا ۷ نفر شده است.

بنا به گزارش‌ خبرنگار العالم ۶ نفر در این حمله به شهادت رسیده‌اند. تاکنون شهادت سردار زاهدی و سردار رحیمی تأیید شده است.

المیادین گزارش کرده که سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی، از فرماندهان سپاه قدس در سوریه و سردار شهید رحیمی معاون وی در میان شهداست.

این دومین تجاوز هوایی رژیم اشغالگر به سوریه در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را عبور از همه تعهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی دانست و مسئولیت عواقب این اقدام را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و بر ضرورت واکنش جدی جامعه جهانی نسبت به این گونه اقدامات جنایتکارانه تاکید کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه حمله رژیم متجاوز صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را شدیدا محکوم کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما