plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۳۷۴۲۵

از سرگیری اعتراضات ضد کابینه نتانیاهو در اراضی اشغالی

ده‌ها هزار صهیونیست ساکن اراضی اشغالی روز یکشنبه ۳۱ مارس (۱۲ فروردین) در بزرگترین تظاهرات ضد کابینه رژیم صهیونیستی شرکت کردند و خواستار آتش‌بس غزه و انتخابات زودهنگام شدند.
از سرگیری اعتراضات ضد کابینه نتانیاهو در اراضی اشغالی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، در حالی که شهرک نشینان صهیونیست پس از طوفان الاقصی به طور گسترده‌ای متحد شده بودند، تظاهراتی در این مقیاس می‌تواند نشان‌دهنده سرباز کردن مجدد اختلافات صهیونیست ها در اراضی اشغالی فلسطین بر سر نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو باشد.

آقای نتانیاهو قول داده بود که حماس را نابود کند و همه گروگان‌ها را به خانه بازگرداند، با این حال تاکنون علیرغم ارتکاب به جنایات وحشیانه در غزه، قادر به شکست حماس نشده و با بی‌نتیجه ماندن مذاکرات، نیمی از گروگان‌ها هنوز در اختیار حماس باقی مانده‌اند.

معترضان بنیامین نتانیاهو را مسئول شکست صهیونیست ها در عملیات طوفان الاقصی می‌دانند و می‌گویند که اختلافات عمیق سیاسی بر سر تلاش او در جهت بازنگری قوانین قضایی در سال گذشته، اسرائیل را قبل از حمله تضعیف کرد. برخی همچنین او را به آسیب رساندن به روابط با ایالات متحده، مهمترین متحد اسرائیل، متهم می‌کنند.

معترضان در تظاهرات روز گذشته در تل‌آویو نیز خواهان برگزاری انتخابات زودتر از موعد شدند. 

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اگر انتخابات امروز برگزار شود، بنیامین نتانیاهو و ائتلافش به مراتب از رقبای خود عقب‌تر قرار خواهند گرفت. با این حال نخست‌وزیر کنونی اسرائیل تا بهار ۲۰۲۶ یعنی حدود دو سال دیگر با انتخابات روبرو نخواهد شد مگر اینکه کابینه ائتلافی او زودتر از هم بپاشد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما