plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۳۷۳۸۷
تشریح عملکرد و فعالیت‌های پلیس در افغانستان

طالبان: کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان ریشه‌کن شد

روزانه 10 هزار گذرنامه توسط اداره گذرنامه توزیع می شود
سخنگوی وزارت کشور اداره موقت طالبان در افغانستان گفت که کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر طی 6 ماه گذشته به صفر رسیده است.
طالبان: کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان ریشه‌کن شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، عبدالمتین قانع سخنگوی وزارت کشور طالبان در افغانستان امروز پنجشنبه طی یک نشست خبری در کابل عملکرد و فعالیت‌های پلیس در شش ماه آخر سال 1402 را با رسانه‌ها در میان گذاشت.

وی در مورد مبارزه با مواد مخدر گفت: کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر طی این مدت به صفر رسیده و 8 دستگاه تولید مواد مخدر و 377 کارخانه تولید مواد مخدر در مناطق مختلف این کشور کشف و منهدم شده است.

قانع تاکید کرد: در شش ماه گذشته، 8747 قضیه جنایی در سراسر کشور ثبت شده است. از این پرونده‌ها 7233 قضیه حل شده و 1525 مورد باقی مانده هنوز در دست بررسی است.

وی گفت: 12540 نفر در ارتباط با این جرایم دستگیر شده‌اند. همچنین در همین مدت 21 آدم ربا کشته، 18 گروگان آزاد و 172 نفر در ارتباط با آدم ربایی در همین مدت بازداشت شده‌اند.

قانع همچنین گفت: در شش ماه گذشته 837 هزار گذرنامه توزیع شده و در آینده نزدیک سه دفتر پاسپورت جدید در کابل ایجاد خواهد شد. روزانه 10 هزار گذرنامه توسط اداره گذرنامه بین شهروندان توزیع می شود.

به گفته وی، این وزارت‌خانه همچنین در زمینه جمع‌آوری سلاح‌های غیرقانونی، مبارزه با فساد و بهبود مهارت‌های پلیس پیشرفت‌هایی داشته و در حرفه‌ای سازی نیروهای پلیس، مبارزه با فساد و جمع‌آوری سلاح دستاوردهایی داشته‌اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما