plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۰
کد مطلب : ۳۷۲۶۹

سران اتحادیه اروپا خواستار توقف فوری جنگ در غزه شدند

سران اتحادیه اروپا پنجشنبه شب با صدور بیانیه‌ای مشترک، ضمن ابراز نگرانی نسبت به بحران انسانی در غزه و کشتار بی سابقه، خواستار توقف فوری جنگ غزه شدند.
سران اتحادیه اروپا خواستار توقف فوری جنگ در غزه شدند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، در این بیانیه مشترک که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر و نسبت به متن نشست دور قبل شدیدتر تنظیم شده، آمده است که شورای اروپا «از تلفات بی سابقه غیرنظامیان و وضعیت بشردوستانه وحشت زده و خواستار توقف فوری درگیری‌ها است.»

این بیانیه می افزاید که توقف درگیری‌ها باید به نحوی باشد که «منجر به آتش بس پایدار، آزادی بی قید و شرط همه گروگان ها (اسرای اسرائیلی) و ارائه کمک های بشردوستانه (به داخل غزه) شود.»

شورای اروپا با ابراز نگرانی شدید از وضعیت فاجعه‌بار انسانی و خطر قحطی در غزه، بر لزوم دسترسی کامل، سریع، ایمن و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کرده است.

سران اروپا همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند که به شهر مرزی رفح، جایی که صدها هزار فلسطینی پناه گرفته‌اند حمله نکند. آن‌ها با بیان اینکه «بیش از یک میلیون فلسطینی در حال حاضر به دنبال فرار از جنگ و دسترسی به کمک های بشردوستانه در رفح هستند» هشدار داده‌اند که عملیات نظامی در این منطقه باعث تشدید بحران انسانی خواهد شد.

در ادامه این بیانیه همچنین بر لزوم احترام به قوانین بین‌المللی و اجرای احکام دیوان بین‌المللی دادگستری علیه تل‌آویو تاکید شده است.

شورای اروپا تصریح کرده است: نقض قوانین بین المللی بشردوستانه (در جنگ غزه) باید به طور کامل و مستقل مورد بررسی قرار گیرد و از پاسخگویی اطمینان حاصل شود.

تداوم حمایت از آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) از دیگر محورهایی است که در این بیانیه به آن اشاره و ضروری توصیف شده است.

این درحالیست که رژیم صهیونیستی شماری از کارکنان آنروا را به مداخله در عملیات «طوفان الاقصی» متهم و اجازه فعالیت این نهاد بین‌المللی در غزه را محدود کرده است.

شورای اروپا همچنین خواستار توقف فوری خشونت‌ها در کرانه باختری و تضمین دسترسی ایمن به اماکن مقدس شده است.

در این بیانیه می‌خوانیم: شورای اروپا خشونت شهرک نشینان افراطی اسرائیلی را به شدت محکوم می کند و عاملان (این اقدامات) باید پاسخگو باشند.

شورای اروپا از شورای وزیران (امور خارجه اتحادیه اروپا) می‌خواهد که کار بر روی اتخاذ تدابیر محدودکننده (تحریم‌) هدفمند را سرعت بخشد. تصمیمات رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری نیز محکوم و از این رژیم خواسته شده است که از اجرای چنین برنامه‌ای صرف‌نظر کند.

سران اتحادیه اروپا بر لزوم تحقق راه‌حل دو دولتی تاکید و آمادگی خود را برای حمایت از «یک تلاش هماهنگ بین المللی» برای بازسازی غزه اعلام کردند.

این درحالیست که رژیم صهیونیستی طی شش ماه گذشته کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۲ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما