plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۳۷۱۳۸

تمدید وضعیت اضطراری ملی آمریکا در قبال ایران توسط بایدن

رییس‌جمهور آمریکا در پیامی به کنگره تصمیم خود مبنی بر تمدید وضعیت اضطراری ملی این کشور در قبال ایران را اعلام کرد.
تمدید وضعیت اضطراری ملی آمریکا در قبال ایران توسط بایدن
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، جو بایدن در پیامی به کنگره با ادعای این که "اقدامات و سیاست‌های ایران همچنان تهدیدی غیرعادی و فوق‌العاده علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا ایجاد می‌کند"، وضعیت اضطراری ملی را در قبال ایران، به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

بایدن در این پیام که متن آن در وبگاه کاخ سفید منتشر شده، گفت: بنابراین تصمیم گرفتم که لازم است وضعیت اضطراری ملی که در فرمان اجرایی 12957 در رابطه با ایران صادر شد، پابرجا بماند و تحریم‌های جامع علیه ایران نیز به منظور پاسخ به این تهدید، همچنان اجرا شوند.

طبق پیام بایدن، وضعیت اضطراری ملی آمریکا در قبال ایران که اولین بار در 15 مارس 1995 اعلام شد، تا 15 مارس 2025 ادامه می‌یابد.

جیمی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا فرمان شماره 12170 را برای اعلام وضعیت اضطراری ملی علیه جمهوری اسلامی، پس از تسخیر سفارت آمریکا در تهران در 14 نوامبر 1979 امضا کرد.

بیل کلینتون نیز فرمان شماره 12957 را در تاریخ 15 مارس 1995 علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کرد که این فرمان از آن پس، توسط روسای جمهوری بعدی آمریکا علیه ایران تمدید شدند.

سالهاست ایالات متحده امریکا با بهانه های واهی و ایران هراسانه، سعی دارد ضمن حفظ ساختار تحریم های ظالمانه علیه تهران، ایران را از جریان توسعه جهانی عقب نگه دارد. 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما