plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۷
کد مطلب : ۳۶۹۲۵

اعتراف وزیر دفاع آمریکا به شهادت بیش از ۲۵ هزار زن و کودک فلسطینی در غزه بدست اسرائیل

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) که کشورش در جنگ علیه غزه با حمایت از اسرائیل پشتیبانی گسترده مالی، نظامی و امنیتی کرده است، اعتراف کرد که بیش از ۲۵ هزار زن و کودک فلسطینی در نوار غزه به دست نیروهای رژیم اسرائیل به شهادت رسیده اند.
اعتراف وزیر دفاع آمریکا به شهادت بیش از ۲۵ هزار زن و کودک فلسطینی در غزه بدست اسرائیل
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست استماع کنگره آمریکا با اعتراف به کشتار فلسطینیان به دست ارتش اسرائیل گفت که از ۷ اکتبر بیش از ۲۵ هزار زن و کودک فلسطینی ساکن غزه توسط اسرائیل کشته شده اند و «اسرائیل می تواند و باید اقدامات بیشتری برای محافظت از غیرنظامیان انجام دهد.»

وزیر دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد که واشنگتن حدود ۲۱ هزار سلاح و بمب های هدایت شونده دقیق از آغاز جنگ در اختیار اسرائیل قرار داده است.

وزارت بهداشت غزه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز حملات اسرائیل از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۳۰ هزار و ۳۵ نفر رسیده است و ۷۰ هزار و ۴۵۷ شهروند فلسطینی نیز زخمی شده اند.
در آخرین مورد از جنایات جنگی اشغالگران در غزه، بیش از ۱۱۰ فلسطینی روز پنجشنبه در اطراف کاروان کمک رسانی در شمال غزه به دست نیروهای رژیم اسرائیل به شهادت رسیدند.

حماس نیروهای اسرائیلی را مقصر می داند که به سوی جمعیت فلسطینی تیراندازی کردند، در حالی که اسرائیل در توجیه جنایت خود مدعی است که بیشتر تلفات ناشی از ازدحام جمعیت درمیان فلسطینی‌ها بوده است، زیرا جمعیت به سمت کامیون‌ها هجوم آورده و آنهارا غارت کرده است.

مقامات بهداشتی غزه گفتند که بیش از ۷۵۰ نفر دیگر بر اثر این حمله اسرائیل به فلسطینیان در اطراف کاروان کمک رسانی، زخمی شدند.

این حادثه فجیع در حالی رخ داد که کاروانی متشکل از ۳۰ کامیون کمک رسانی از رفح به سمت شمال غزه به خیابان الرشید در غرب شهر غزه رسیدند.

به گزارش المیادین، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و بسیاری از کشورهای جهان فاجعه کشتار فجیع مردم غزه در خیابان الرشید را محکوم کردند.

حماس و دیگر گروههای فلسطینی، رژیم صهیونیستی و آمریکا را مسئول اصلی این جنایت دانستند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما