plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
کد مطلب : ۳۶۹۲۰
با انتشار پیام‌ها و مصاحبه‌هایی انجام شد

دعوت استانداران سراسر کشور از مردم برای مشارکت در انتخابات

احراز هویت رأی دهندگان با کد ملی خواهد بود
استانداران سراسر کشور روز پنجشنبه با انتشار پیام ها و مصاحبه هایی ضمن قدردانی از تلاش همه‌ی دست اندرکاران و فعالان عرصه برگزاری انتخابات، از ملت غیور ایران اسلامی دعوت کردند فردا (جمعه ۱۱ اسفند) با حضور در پای صندوق های رای، حماسه ای دیگر را در مقابل چشم جهانیان خلق کنند.
دعوت استانداران سراسر کشور از مردم برای مشارکت در انتخابات
به گزارش سرویس سیاسی ایصال نیوز از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، استانداران سراسر ایران ضمن اعلام فراهم بودن شرایط برای برگزاری انتخاباتی در شان ملت ایران، تاکید کردند: ملت با حضور حماسی و آگاهانه خویش پرچمدار و طلایه‌دار مشارکت خواهند بود و موجبات اقتدار و امنیت هرچه بیشتر کشور و یاس و ناامیدی دشمنان ایران اسلامی را رقم خواهند زد.

گزارش های دریافتی از روابط عمومی استانداری های سراسر کشور نیز نشان می دهد شور و شوق قابل توجهی در اقصی نقاط ایران اسلامی برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری فراهم شده است.

بارش باران و برف در اقصی نقاط ایران و در آستانه برگزاری انتخابات موجب نشاط و شادی بیشتر مردم به خصوص روستاییان شده و " نزول برکت " و " انتخابات " محور بحث و گفت وگوهای محافل مردمی و خانواده ها است.

استانداران و مسوولان امر نیز گزارش داده اند شرایط لازم از جمله در مناطق صعب العبور و برف گیر برای حضور مردم در شعب اخذ رای فراهم شده است و همه دستگاه ها تا زمان اعلام نتیجه انتخابات در آماده باش کامل بسر می برند.

استانداران در این پیام ها که در آستانه دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، صادر کرده اند، خطاب به دست اندرکاران اجرایی و نظارتی انتخابات، بر برگزاری انتخابات براساس ۴ راهبرد مقام معظم رهبری مبنی بر "مشارکت"، "امنیت"، "رقابت" و "سلامت" تاکید کردند.

استانداران همچنین، هیات های بازرسی را جهت نظارت بر اجرای دقیق قانون و جلوگیری از هرگونه تخلف انتخاباتی فراخوانده و به هیات های اجرایی نیز آخرین تذکرات را جهت پیش بینی های لازم برای روز رای گیری ابلاغ کردند.

در همین حال، مقام های محلی اعم از ائمه جمعه، مسئولان اجرایی و شخصیت های برجسته در سطح استان ها و شهرستان ها نیز طی روزهای اخیر مردم را جهت شرکت گسترده و همه جانبه در پای صندوق های رای فراخوانده اند.

زمان تبلیغات نامزدان انتخابات از ساعت ۸ صبح امروز ( پنجشنبه ۱۰ اسفند ) به پایان رسیده و ساعت ۸ صبح فردا ( جمعه ) رای گیری در سراسر کشور آغاز می شود و ساعت ۱۸ رای گیری به پایان می‌رسد و در عین حال، امکان تمدید رای‌گیری وجود دارد.

بر اساس قانون جدید انتخابات، رای‌دهندگان با ارائه هر یک از مدارک پنج‌گانه شامل شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی، کارت پایان خدمت و گذرنامه می‌توانند رای بدهند و ضرب مهر در شناسنامه صورت نمی‌گیرد.

همچنین احراز هویت با کد ملی خواهد بود و البته اگر شناسنامه یا مدرک قدیمی باشد که کد ملی در آن درج نشده باید مدرکی که کد ملی در آن وجود دارد همراه رای‌دهنده باشد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما