plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
کد مطلب : ۳۶۸۷۸

انصارالله یمن حمله به کابل‌های زیردریایی اینترنت جهانی را تکذیب کرد

جنبش انصارالله یمن امروز سه‌شنبه حمله به کابل‌های زیردریایی اینترنت جهانی در دریای سرخ را تکذیب کرد.
انصارالله یمن حمله به کابل‌های زیردریایی اینترنت جهانی را تکذیب کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، «حزام الاسد» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در واکنش به ادعاهای رسانه‌ای، گفت یمن به کابل‌های اینترنتی حمله نکرده و بارها بر این مساله تاکید کرده است.

به نقل از شفق نیوز، الاسد افزود هدف از این شایعات این است که واشنگتن، تل‌آویو و لندن به جای توقف جنگ نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه که با حمایت آمریکا و غرب مرتکب می‌شود، افکار جهانی را علیه انصارالله تحریک کنند.

او در واکنش به خبرها درباره بروز نقص در سیستم کابلی که از دریای سرخ می‌گذرد، تأکید کرد «آمریکا، اسرائیل و انگلیس این روایت را برای تحریک افکار عمومی علیه یمن ترویج می‌کنند».

روز دوشنبه شرکت مخابراتی بین‌المللی «سیکام» از بروز نقض در زیرساخت خود در دریای سرخ خبر داد که سیستم کابلی آفریقا را تحت تاثیر قرار داد.

در این باره شک و تردیدها متوجه منطقه فعالیت انصارالله یمن به عنوان مکان احتمالی برای خرابی شد و اگرچه علت قطعی هنوز تایید نشده است اما تمرکز بر تنش‌های جاری در منطقه است.

این شرکت اعلام کرد روز شنبه بخشی از سیستم کابلی که از دریای سرخ می‌گذرد از کار افتاد و جریان اطلاعات بین آفریقا و اروپا را تحت تأثیر قرار داد.

در همین راستا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله نیز دلایل آسیب دیدن کابل‌های اینترنتی طی روز شنبه را تکذیب کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد یمن تمایل دارد که همه کابل‌ها و خدمات آن از هر خطری در امان بمانند و مشتاق ارائه تسهیلات لازم برای نگهداری از این کابل‌هاست.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت نجات ملی یمن اعلام کرد تصمیم ممانعت از عبور کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی شامل دیگر کشتی‌ها نمی‌شود.

از زمان حمله رژیم صهیونیستی به مردم غزه، ارتش یمن اعلام کرده تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه، کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد. ا یسنا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما