plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۳۶۸۳۵

پیروزی چشمگیر ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در کارولینای جنوبی

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان در ایالت کارولینای جنوبی با بیش از 60 درصد آراء پیروز شد. برای اولین بار در تاریخ آمریکا است که یک نامزد در انتخابات مقدماتی به صورت متوالی در چهار ایالت پیروز می شود.
پیروزی چشمگیر ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در کارولینای جنوبی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، به نقل از ای‌بی‌سی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا شامگاه شنبه(بامداد یکشنبه به وقت ایران) در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در ایالت کارولینای جنوبی پیروز شد.

بر اساس این گزارش، این یک شکست سریع و ناامید کننده برای «نیکی هیلی» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل بود که سابقه فعالیت به عنوان فرماندار کارولینای جنوبی را در کارنامه خود دارد.

ترامپ تا کنون در رقابت‌های مهم داخلی جمهوری‌خواهان از جمله در آیووا، نیوهمپشایر، نوادا و جزایر ویرجین ایالات متحده، پیروز شده است.

گفتنی است؛ دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال کنونی آمریکا (۲۰۲۴) از حزب جمهوریخواه روز شنبه به وقت محلی در یک سخنرانی انتخاباتی در «کنفرانس کُنش سیاسی محافظه‌کاران» (CPAC) بشدت به دولت کنونی دموکرات آمریکا تاخت و گفت: اگر من رئیس‌جمهور بودم، حملات به اسرائیل و اوکراین هرگز اتفاق نمی‌افتاد.

ترامپ با ابراز خرسندی از حمایت گسترده طرفدارانش در ایالت کارولینای جنوبی خطاب به جو بایدن گفت: «جو فاسد، تو اخراج شدی! جو کاخ سفید را ترک کن». در این هنگام جمعیت هوادار ترامپ نیز او را پس از این سخنانش علیه بایدن تشویق می کردند.

رئیس جمهور سابق آمریکا درباره بایدن ادامه داد: «بایدن فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ کشور ما است. ماندن او به زودی باعث جنگ جهانی سوم و عامل شکست آمریکا خواهد شد.»

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما