plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴
کد مطلب : ۳۶۶۸۵

مجارستان: تامین گاز آذربایجان از طریق ترکیه از اول آوریل آغاز می‌شود

وزیر امور خارجه مجارستان گفت که تامین گاز آذربایجان از طریق ترکیه از یکم آوریل آغاز می‌شود.
مجارستان: تامین گاز آذربایجان از طریق ترکیه از اول آوریل آغاز می‌شود
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، پیتر سیجارتو، وزیر امور خارجه و تجارت خارجی مجارستان که طی سفر رسمی در آنکارا حضور دارد با بیان اینکه تامین گاز آذربایجان از طریق ترکیه از روز اول ماه آویل آغاز می‌شود، گفت: ترکیه برای اولین بار به کشوری که همسایه مستقیم نیست، گاز صادر می‌کند.

سیجارتو درباره نشست کمیسیون مشترک اقتصادی و تجارت ترکیه-مجارستان، با بیان اینکه هدف این نشست دستیابی به توافق در مورد چگونگی ارتقای سطح همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشوراست، اظهار داشت: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای نقش فزاینده‌ای در اقتصاد کشور ما ایفا می‌کنند، ما از نقطه‌ای که به آن رسیده‌ایم خرسندیم.

وی با اشاره به اینکه حجم تجارت ما در سال گذشته رکورد شکست و از 4.3 میلیارد دلار گذشت، تاکید کرد که آنها باید ببینند که چگونه می‌توانند روابط بین دو کشور را بیشتر توسعه دهند.

وزیر مجارستان در خصوص تامین گاز مجارستان از آذربایجان و از طریق ترکیه گفت: برای تحویل 275 میلیون مترمکعب گاز طبیعی قرارداد امضا کردیم که تحویل از روز اول آوریل آغاز می‌شود، به عبارت دیگر برای اولین بار است ترکیه به کشوری که همسایه مستقیم نیست گاز صادر خواهد کرد. اولین مورد این است که ما از حضور در آنجا خوشحالیم.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما