plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۳۶۶۷۱

وزیر دفاع آمریکا: ناتو برای یک تغییر بزرگ در کنار اوکراین است

وزیر دفاع آمریکا با تأکید بر تعهد ناتو به تقویت اوکراین «آزاد و مستقل» متعهد شد تا بیشتر از گذشته در جهت حمایت از اوکراین در جنگ علیه روسیه تلاش کند.
وزیر دفاع آمریکا: ناتو برای یک تغییر بزرگ در کنار اوکراین است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای برای نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل گفت: ما در آستانه دو سالگی حمله روسیه به اوکراین قرار داریم. آمریکا، متحدان و شرکای ما برای مدت طولانی در کنار اوکراین خواهند بود.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت، متحدان بر تعهد پایدار به اوکراین «آزاد و مستقل» تاکید کردند. تقریبا دو سال پس از حمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به اوکراین که جدی‌ترین تهدید برای امنیت فراآتلانتیک در دهه‌های اخیر محسوب می‌شود، ناتو قوی‌تر و متحدتر از همیشه شده است.

آستین با تاکید بر اینکه ناتو قوی ترین اتحاد نظامی در تاریخ است، افزود: ایالات متحده با نگاه به نشست هفتاد و پنجمین سالگرد نشست ناتو در واشنگتن به تقویت پیوندهای خود با متحدان ارزشمند خود ادامه خواهد داد.

سنای آمریکا روز سه شنبه با ۷۰ رای موافق در مقابل ۲۹ رای موافق، طرح کمک ۹۵.۳۴ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد که از آستانه ۶۰ رای لازم در سال‌های اخیر برای تصویب فراتر رفت.

این لایحه باید به تایید مجلس نمایندگان آمریکا هم برسد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما