plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۳۶۶۶۴

اردوغان از بهبود سریع روابط ترکیه با آمریکا خبر داد

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه هنگام پرواز بازگشت از قاهره، گفت همزمان با روند موفق فروش جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکایی به آنکارا، روابط ترکیه و ایالات متحده در مسیر درستی قرار دارد و آن‌ها بر روی مسائل بیشتری توافق می‌کنند.
اردوغان از بهبود سریع روابط ترکیه با آمریکا خبر داد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز پنجشنبه هنگام پرواز بازگشت از قاهره به خبرنگاران در داخل هواپیمای اختصاصی گفت: آماده هرگونه همکاری با کشورهای همسایه به شرط ممانعت از تاسیس یک تروریستان در کنار مرزهایمان هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، اردوغان درباره گسترش رابطه با آمریکا گفت: «تعداد مسائلی که ما مثل ایالات متحده فکر می‌کنیم و یا با آن‌ها موافق هستیم، در حال افزایش است».

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: «هیچ جریان منفی در حال حاضر وجود ندارد. برعکس، تحولات مثبتی رخ می‌دهد».

اردوغان در قسمت دیگری از اظهاراتش با اشاره به جنگ اوکراین تاکید کرد: «ترکیه همچنان به نقش میانجی خود برای حل‌وفصل درگیری میان روسیه و اوکراین ادامه می‌دهد. ما چندین بار دو طرف را در ترکیه در مقابل هم قرار دادیم و باز هم می‌توانیم این کار را انجام دهیم و دری را به سمت صلح از طریق راه‌حل‌هایی و به دور از نفوذ خارجی باز کنیم».

کنگره ایالات متحده آمریکا چند روز پیش موافقت خود را با فروش ۴۰ فروند جنگنده پیشرفته اف-۱۶ و نوسازی ۷۹ فروند دیگر از نسل قدیمی‌تر همین جنگنده‌ها به ترکیه موافقت کرد.

جفری فلیک، سفیر آمریکا در آنکارا چند روز قبل در خصوص موافقت کنگره با فروش اف-۱۶ به ترکیه در شبکه ایکس نوشت: تصمیم کنگره آمریکا برای فروش ۴۰ فروند هواپیمای جدید و ۷۹ فروند هواپیمای مدرنیزه شده اف-۱۶ به ترکیه، گامی مهم برای آینده است.

وی در این پیام نوشت: ناوگان اف-۱۶ ترکیه برای ناتو اهمیت حیاتی دارد و این اقدام همکاری متحدان را در آینده تضمین می‌کند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما