plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱
کد مطلب : ۳۶۶۳۱
رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد اعلام کرد

همه فعالیت‌های اقتصادی که کسب درآمد دارند باید شناسه یکتا داشته باشند

رضایت کسبه از تبدیل ۱۰ دقیقه‌ای مجوزهای کاغذی به الکترونیک
رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، از این پس همه فعالیت‌های اقتصادی که به هر نحو کسب درآمد دارند، باید شناسه یکتا داشته باشند.
همه فعالیت‌های اقتصادی که کسب درآمد دارند باید شناسه یکتا داشته باشند
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، «سید امیر سیاح» در مراسم تبدیل مجوزهای کاغذی ۶ اتحادیه صنفی بزرگ تهران به مجوزهای الکترونیکی (شناسه یکتا) در محل مسجد «مجدالدوله» و نظارت بر فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی افزود: قانون تسهیل صدور مجوزها ۲ سال فرصت داده تا همه مجوزهای کاغذی الکترونیکی شود.

وی بیان‌داشت: علت این امر آن است که خدمات دولت در حال الکترونیکی شدن است و مجوزهای کسب هم باید الکترونیکی شود تا همه دستگاه‌ها به صورت یکپارچه به فعالان اقتصادی خدمات رسانی کنند.

سیاح اظهار داشت: شناسه یکتای فعالان اقتصادی مشخصات همه فعالان اقتصادی را برای دولت شفاف کرده و کارکردهای مجوزهای کاغذی پیشین از جمله برای اخذ وام و دیگر امتیازات را دارد.

وی اعلام‌کرد: اکنون با توجه به الکترونیکی شدن سامانه‌های دادگستری، مالیات، بانک‌ها و غیره، همه کسبه فقط با داشتن شناسه یکتا می‌توانند از خدمات آنها استفاده کنند.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از این پس همه فعالیت‌های اقتصادی که به هر نحو کسب درآمد دارند، باید شناسه یکتا داشته باشند.

سیاح ادامه‌داد: امروز ۶ اتحادیه در مسجد مجد الدوله گرد هم آمدند تا مجوزهای کسب فعالان اقتصادی صنف خود را الکترونیکی کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بسیار از فعالان اقتصادی و اصناف به سامانه ملی مجوزها متصل شدند و فعالان این صنوف می‌توانند مجوز الکترونیکی و شناسه یکتای خود را دریافت کنند.

این مقام مسوول خاطرنشان‌کرد: با این حال، برخی صنوف به دلیل متصل نشدن دستگاه‌های مربوطه به سامانه ملی مجوزها هنوز نمی‌توانند مجوز الکترونیکی خود را دریافت کنند. به عنوان مثال وزارت آموزش و پرورش به سامانه ملی مجوزها متصل نشده و در نتیجه فعالان اقتصادی این حوزه نمی‌توانند مجوز الکترونیک خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: به دستگاه هایی که هنوز به درگاه ملی مجوزها متصل نشده اند، فشار می آوریم تا هرچه سریعتر به درگاه ملی مجوزها متصل شوند. به عنوان مثال همین دیروز وزارت صمت به درگاه متصل شد.

مراسم تبدیل مجوزهای کاغذی ۶ اتحادیه صنفی بزرگ تهران به مجوزهای الکترونیکی (شناسه یکتا) با حضور «سید امیر سیاح» رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار و «حمیدرضا رستگار» رئیس اتاق اصناف تهران و روسای اتحادیه ها در مسجد مجدالدوله حسن آباد تهران برگزار شد.

روسای اتحادیه های ابزار فروشان تهران، لوازم ایمنی و آتش نشانی، فروشندگان میخ، قفل و لولا، فروشندگان پیچ و مهره، مصنوعات فلزی و کابینت غیرچوبی و همچنین تعمیرکاران قفل و کلید با حضور در این مراسم، از نزدیک شاهد تبدیل مجوزهای کاغذی به مجوزهای الکترونیک بودند و به طور مستقیم با فعالان صنف خود دیدار و گفت و گو کردند.

رضایت کسبه از تبدیل ۱۰ دقیقه‌ای مجوزهای کاغذی به الکترونیک

یک فعال صنف قفل و کلید در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه فرایند تبدیل مجوز کاغذی به الکترونیکی چقدر طول کشید، گفت: کل فرایند تبدیل مجوز کاغذی به الکترونیکی ۱۰ دقیقه به طول انجامید.

«احسان نعیمی» با ابراز رضایت از الکترونیکی شدن مجوزها و سهولت فرآیند اخذ و تبدیل مجوزها، افزود: این اقدام بسیار خوب است و امیدوارم همه واحدهای صنفی در صنوف مختلف، مجوزهای کسب الکترونیکی خود را دریافت کنند تا از این پس مجوزها به صورت یکپارچه در یک سامانه ثبت شود.

این فعال اقتصادی تاکید کرد: وقتی یک فرد جواز کسب داشته باشد، با دلگرمی به فعالیت اقتصادی خود می‌پردازد.

وی ادامه‌داد: خوب است همین فرایند الکترونیکی و غیرحضوری شدن، برای امور اداری دیگر از جمله مالیات و بیمه هم اتفاق بیفتد تا این قبیل کارهای اداری فعالان اقتصادی هم همچون دریافت و تبدیل مجوز تسهیل شود.ایرنا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما