plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۳۶۵۹۳
در اجتماع عظیم مردم اصفهان در میدان نقش جهان

محسنی اژه‌ای: هدف اصلی دشمن از تحمیل فشار‌های اقتصادی، خارج کردن مردم از میدانِ حمایت از نظام است

دشمن جنگ ترکیبی را علیه کشور و مردم در پیش گرفته است
رئیس قوه قضائیه با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن و اهمیت رفع مشکلات معیشتی مردم، گفت: هدف اصلی دشمن از تحمیل فشار‌های اقتصادی به کشور ما، خارج کردن مردم از میدانِ حمایت از نظام است؛ امروز مسئله روز ما مسئله اقتصادی است. بدون حمایت از تولید و اشتغال و تأمین امنیت سرمایه‌گذاری رفع مشکلات اقتصادی ممکن نیست.
عکس از احمدرضا طاهری
عکس از احمدرضا طاهری
به گزارش سرویس سیاسی ایصال نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان اظهار کرد: این انقلاب با تکیه بر اسلام ناب و ایمان رهبرش به عمل کامل به قرآن پیروز شد. امام (ره) وقتی هنوز نظام شاهنشبه گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، همزمان با حضور گسترده و پرشور اقشار مختلف مردم ایران اسلامی در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در اقصی‌نقاط کشورمان، مراسم راهپیمایی شهر اصفهان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه برگزار شد.

رئیس قوه قضاییه در جریان راهپیمایی باشکوه امروز مردم اصفهان در یوم‌الله ۲۲ بهمن، ضمن حضور در صفوف و طی مسیر در کنار راهپیمایان و شهروندان اصفهانی، با تعدادی از آن‌ها بصورت مستقیم و بلاواسطه به گفتگو پرداخت و سخنان و مسائل آنان را استماع کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سپس جهت ایراد سخنرانی در اجتماع عظیم مردم اصفهان، در میدان نقش جهان حضور پیدا کرد.

رئیس عدلیه طی سخنانی در این مراسم، گفت: خدا را شاکر هستم که در اولین روز ماه شعبان در جمع مردم متدین اصفهان حضور پیدا کرده‌ام؛ ماه رجب را پشت سر گذاشتیم و به ماه شعبان که متعلق به رسول خدا (ص) می‌باشد رسیدیم و امیدواریم بتوانیم از برکات این دو ماه عزیز استفاده کرده و خود را منزه کنیم تا با دل و فکری پاک وارد ماه رمضان، ماه ضیافت‌الله شویم.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه مردم دیار اصفهان، مردمی شهیدپرور، انقلابی و متدین هستند، گفت: مردم دیار اصفهان از ابتدای نهضت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب تا دوران ۸ سال دفاع مقدس و امروز که بیش از ۴ دهه از انقلاب اسلامی می‌گذرد، همواره در به ثمر رساندن آرمان‌ها و اهداف اسلام عزیز، پیشتاز بوده‌اند.

رئیس قوه قضاییه گفت: مردم خطه اصفهان، شایسته خدمت بی‌منت کارگزاران کشور هستند چرا که به نظام و انقلاب و مردم، خدمات بسیار زیادی را ارائه داده‌اند؛ مردم دیار اصفهان در استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران کمک شایانی کردند؛ در زمان ۸ سال دفاع مقدس نیز، بخش قابل توجهی از مسئولیت‌های جنگ بر عهده عزیزانی از خطه اصفهان بود که شاهد مثال آن شمار بالای امیران و سرداران و شهدای این دیار است. همچنین از دل مردم اصفهان، خدمتگزاران زیادی در هر سه قوه کشور حضور داشته و دارند که تعداد قابل توجهی از آن‌ها نیز در گذشته به شهادت رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه، ضمن تشریح و تبیین دوران پیش از پیروزی انقلاب در سطح جهان گفت: ساختار‌های بین‌المللی در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، به هیچ کشوری اجازه نمی‌داد که مستقل باشد و روی پای خودش بایستد و از خود اراده داشته باشد؛ از سوی دیگر همه امکانات و فناوری‌های روز و پیشرفته دنیا، در سیطره یکی از بلوک‌های شرق یا غرب بود؛ ساختار‌های بین‌المللی به شکلی بود که هر کشوری که می‌خواست پیشرفت کند، باید به یکی از دو بلوک شرق یا غرب وابسته می‌شد.

رئیس عدلیه افزود: بسیاری از سیاستمداران و صاحب‌نظران دنیا به هیچ‌وجه باور نمی‌کردند که یک ملت با اتکا به فرهنگ، آرمان و اراده قوی خود و بدون وابستگی به یکی از قطب‌های شرق و غرب، به استقلال برسد؛ آن‌ها معتقد بودند امکان ندارد یک روحانی بدون هیچگونه سازوکاری، بدون هیچگونه پشتوانه مالی و بدون در اختیار داشتن نیرو‌های مسلح، بتواند بر یک نظام شاهنشاهی که از قضا به هر دو بلوک شرق و غرب وابسته بود، غلبه کند. از همین رو، حقیقتاً پیروزی انقلاب اسلامی در آن دوران، یک شِبه‌معجزه بود.

رئیس قوه قضاییه گفت: امام خمینی (ره) با اتکا به خداوند متعال و اعتماد به مردم و تکیه بر آموزه‌های دینی و برپایی قیامی که نشأت گرفته از قیام امام حسین (ع) بود، نهضت انقلاب را آغاز کرد و آن را به نتیجه رساند؛ به طور کلی، «تکیه بر اسلام ناب محمدی»، «رهبری فردی که به خداوند متعال، نبوت، معاد، امامت و ولایت، ایمان کامل داشت و به آموزه‌های قرآنی عمل می‌کرد» و «حضور مردمی متدین، اسلام‌دوست و معتقد به ولایت در صحنه»، از جمله عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ بود.

رئیس قوه قضاییه گفت: در ۱۲ بهمن سال ۵۷ و زمانی که هنوز نظام شاهنشاهی مستقر بود، شاهد بودیم که امام خمینی با اتکا به خداوند متعال و اعتماد و اطمینان به مردم، بیان داشتند که من به پشتیبانی از ملت، دولت تعیین می‌کنم». انقلاب‌های زیادی در دنیا اتفاق افتاده، اما همانگونه که شاهد بوده‌ایم، بسیاری از این انقلاب‌ها یا تحریف و مصادره شدند و یا از بین رفتند، اما انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی (ره) دستخوش این اتفاقات نشد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی تدوین و دولت و مجلس تشکیل شدند و مردم نیز به پاکسازی ته‌مانده‌ها و بازمانده‌های اجانب یا دست‌نشاندگان آن‌ها پرداختند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به بسیاری از نهضت‌های مقاومت در سرتاسر جهان، روح و جان تازه‌ای بخشید، گفت: به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بسیاری از مردم جهان بیدار شدند و باور کردند که یک کشور می‌تواند بدون وابستگی به بلوک‌های شرق یا غرب، به استقلال دست پیدا کند؛ این موضوع برای نظام سلطه، بسیار گران تمام شد؛ از همین رو، مستکبران عالم درصدد برآمدند که با محاصره اقتصادی، تحمیل جنگ نظامی، توطئه و کودتا، نگذارند پیام انقلاب اسلامی به دنیا مخابره شود.

رئیس عدلیه گفت: فراموش نمی‌کنیم که تنها یک سال و نیم پس از پیروزی انقلاب، رژیم صدام به نیابت از دو قطب شرق و غرب به کشور ما حمله کرد و تصور داشت می‌تواند ظرف چند روز به تهران برسد؛ در این جنگ، بلوک‌های شرق و غرب، پیشرفته‌ترین امکانات و تجهیزات و همچنین عوامل ستون پنجم خود را در اختیار صدام قرار دادند و یک جنگ تمام عیار را علیه ایران اسلامی به راه انداختند. از سوی دیگر، همزمان با تحمیل جنگ صدامیان علیه ایران اسلامی، همه جریان‌های ضدانقلاب نیز در داخل کشور دست به دست هم دادند تا نظام اسلامی را سرنگون کنند، اما به فضل الهی، رهبری امام راحل و حمایت و جانفشانی مردم، همه این توطئه‌ها ناکام ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه این مراسم، اظهار کرد: ۴۵ سال است که دشمنان، انواع و اقسام جنایت‌ها و راهبرد‌ها و اندیشکده‌ها را برای منکوب کردن انقلاب اسلامی به کار گرفته‌اند، اما راه به جایی نبردند و کارشان به شکت انجامید؛ اصلی‌ترین دلیل این امر، حضور مردم در همه صحنه‌ها در حمایت از انقلاب اسلامی بوده است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است، اما همچنان مردم و بویژه نسل جوان در حمایت از این انقلاب، راهپیمایی می‌کند و این امر در حالی است که مشکلات معیشتی و اقتصادی وجود دارد و بویژه جوانان ما در فشار و مضیقه هستند؛ بدون تردید، این حضورِ مردم در صحنه در دفاع و حمایت از انقلاب اسلامی علی‌رغم همه مشکلات، موهبت الهی است و باید قدردان آن باشیم.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: وظیفه ما مسئولان و کارگزاران نظام در برابر عظمت این مردم و حمایت‌های بی‌دریغ‌شان از انقلاب اسلامی، بسیار سنگین و ثقیل است؛ ما مسئولان بیشترین دِین را به مردم و اسلام و خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران و نسل جوان داریم و باید تمام همت و تلاش خود را برای خدمت بی‌دریغ و بی‌منت به مردم و جوانان به کار گیریم.

رئیس عدلیه با اشاره به جلوه‌هایی از حضور مستدام مردم در صحنه‌های حمایت و دفاع از انقلاب اسلامی افزود: چه در مقطع اوایل انقلاب و جولان جریان‌ها و گروهک‌های نفاق و التقاطی و سلطنت‌طلب و چه در زمان جنگ تحمیلی، حضور مردم در صحنه‌ی دفاع از انقلاب اسلامی چشمگیر و برجسته بود؛ این حضور حمایتگرانه مردم از انقلاب اسلامی، در زمان جنگ اقتصادی و ترکیبی دشمن در مقطع فعلی نیز، مشهود و نمایان است؛ این مردم در انتخابات پیش‌رو نیز حضوری حماسی خواهند داشت تا بار دیگر به جهانیان ثابت کنند برای تعیین سرنوشت خود و دفاع از نظام اسلامی و عزت و اقتدار ملی، پیشتاز و پیشگام هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه انقلاب اسلامی، عطیّه الهی بود، گفت: انقلاب اسلامی نه فقط برای ایران بلکه برای جهان و تمامی آزادگان و حقیقت‌جویان عالَم یک عطیّه الهی بود؛ انقلاب اسلامی، ایران را مستقل کرد و به آن عظمت بخشید و برای مردم سرافرازی و آزادی به ارمغان آورد و دست بیگانگان را در همه جهات از کشور قطع کرد.

رئیس قوه قضاییه افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی، جریان مقاومت در سطح منطقه گسترش یافته و همین جریان، آمریکا و رژیم صهیونیستی را ذلیل و خوار کرده است؛ «حماس» که فقط بخشی از مقیاس بزرگ محور مقاومت است، بیش از سه ماه است در برابر رژیم متجاوز و غاصب صهیونیستی ایستاده است و این رژیم را بیش از هر زمان دیگری در تاریخ نامشروعش، مستاصل کرده است، به گونه‌ای که شعار نیل تا فرات صهیونیست‌ها، دیگر شنیده نمی‌شود و آن‌ها صرفاً بدنبال بقا هستند.رئیس دستگاه قضا بیان داشت: امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی، به قدرت منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است و از اقتدار و بازدارندگی برخوردار است؛ آمریکایی که روزگاری در سودای دهکده جهانی و کدخدا شدن برای این دهکده بود، امروز در برابر ایران اسلامی، ناتوان شده است.

رئیس عدلیه با اشاره به توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران، گفت: دشمن، جنگ ترکیبی را علیه کشور و مردم ما در پیش گرفته است؛ دشمن در فکر ناامن کردن کشور ماست و اگر چه نمی‌تواند، اما گزینه جنگ را همه در مُخیله خود نگاه داشته است؛ یکی از وجوهِ جنگ ترکیبی دشمن علیه مردم ما، مخدوش کردن عفت و حیا و حجاب است؛ امروز فردی که هنجار‌های اجتماعی را زیر پا می‌گذارد اگر چه ممکن است به سبب بی‌قیدی مرتکب این کار شود، اما باید توجه داشت پشت صحنه این قضیه، توطئه دشمن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن و اهمیت رفع مشکلات معیشتی مردم، گفت: هدف اصلی دشمن از تحمیل فشار‌های اقتصادی به کشور ما، خارج کردن مردم از میدانِ حمایت از نظام است؛ امروز مسئله روز ما مسئله اقتصادی است؛ دولت و مجلس و قوه قضاییه در حال تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی کشور هستند، اما ضرورت دارد که این تلاش مضاعف شود؛ برای تقویت بنیه اقتصادی کشور باید به مقوله تولید و اشتغال و حمایت از سرمایه‌گذاری و پشتیبانی از بخش خصوصی که به دنبال فعالیت سالم اقتصادی است، اهتمام دوچندان داشته باشیم؛ باید توجه داشت که بدون حمایت از تولید و اشتغال و تأمین امنیت سرمایه‌گذاری (که نقش قوه قضاییه از این حیث، برجسته است) رفع مشکلات اقتصادی ممکن نیست.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به مشکل «آب» در کشور از جمله استان اصفهان، گفت: یکی از ملزومات برای رشد تولید در برخی از بخش‌ها، بهره‌گیری از منابع آبی است؛ ما در کشور با مشکل خشکسالی نیز مواجه‌ایم؛ ضمن دعا به درگاه خداوند برای ریزش باران رحمت الهی، باید تدبیر نیز به خرج دهیم و منابع آبی را افزایش دهیم و مدیریت کنیم و الگوی مصرف را در بخش‌های مختلف تغییر دهیم؛ قابل ذکر است که در استان اصفهان گام‌های خوبی در این زمینه‌ها برداشته شده است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به تاثیر و تأثر سه مقوله «امنیت»، «فرهنگ» و «اقتصاد» نسبت به یکدیگر گفت: امنیت و فرهنگ، دو مقوله زیربنایی هستند و چنانچه این دو مقوله لطمه بخورند، اقتصاد و معیشت نیز آسیب می‌بیند؛ لذا باید به تقویت و تحکیم هر چه بیشتر این سه مقوله مبادرت ورزیم.

قاضی‌القضات پایان گفت: از خداوند می‌خواهیم که ما را در به تیغ عدالت سپردن مفسدین، غارتگران و دست‌درازان به بیت‌المال و حقوق مردم، یاری دهد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما