plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۳۶۵۹۰
در اجتماع راهپیمایان 22 بهمن در تهران

رئیسی: اعلام می‌کنیم که ملت ایران از شرق و غرب و هیچ کشور قدرتمندی دستور نمی‌گیرد

مردم ایران می‌خواهند مستقل، آزاد و مسلمان زندگی کنند
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز ایران اسلامی مستقل‌ترین کشور در جهان است، گفت: ایران اسلامی کشوری وابسته به شرق و غرب نیست، خود تشخیص می‌دهد، تصمیم می‌گیرد و اقدام و عمل می‌کند. در 45 سالگی انقلاب اسلامی ما اعلام می‌کنیم که ملت ایران بر این سیاست استوار بوده و از شرق و غرب و هیچ کشور قدرتمندی دستور نمی‌گیرد چرا که خود دارای قدرت، جایگاه و اقتدار است.
رئیسی: اعلام می‌کنیم که ملت ایران از شرق و غرب و هیچ کشور قدرتمندی دستور نمی‌گیرد
به گزارش سرویس سیاسی ایصال نیوز، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز یکشنبه در اجتماع عظیم راهپیمایان چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران با بیان اینکه ملت بزرگ ایران با توکل به خدا و اعتماد به نفس، انسجام ملی و پیروی از رهنمودهای رهبران انقلاب اسلامی، انقلاب شکوهمند خود را 45 سال پرثمر، پربرکت، اثربخش و تحول‌آفرین تداوم داده است، تصریح کرد: دشمنان ملت ایران مشکلات بسیاری را در مسیر این ملت و انقلاب ایجاد کردند، اما ملت بیدار، بصیر، زمان‌شناس و آگاه ایران توانست بر همه آنها غلبه کند.

رئیس جمهور فتنه‌های جریان نفاق و تجزیه‌طلبان، کودتا، جنگ تحمیلی، ترور و ایجاد ناامنی‌ها را بخشی از مشکلاتی دانست که دشمن به ملت ایران تحمیل کرد، اما مردم ایران به خوبی این توطئه‌ها را شناخت و با مقاومت و ایستادگی این نقشه‌ها را خنثی کرد و افزود: امروز بعد از دوران تشکیل و تثبیت نظام و توسعه پیام انقلاب شکوهمند اسلامی و ایجاد بیداری در منطقه و آنچه از دستاوردهای انقلاب اسلامی شاهدیم، می‌بینیم که نظام جمهوری اسلامی همچنان مقتدرانه به پیش رفته و هیچ مانعی را در مسیر خود به رسمیت نمی‌شناسد.

آقای رئیسی با اشاره به اینکه دشمن با جنگ نظامی، اقتصادی، رسانه‌ای و روانی و اخیرا جنگ ترکیبی برای متوقف کردن ملت بزرگ ایران به میدان آمد، اما این ملت از همه این عرصه‌ها پیروز بیرون آمد و توانست دشمن را مایوس کند، اظهار داشت: بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن تنها گرامیداشت یک رخداد در 45 سال گذشته نیست بلکه پاسداشت گفتمانی است که امروز و آینده ایران اسلامی را رقم زده و حرکت ملت ایران بر اساس همین گفتمان که پرچمدار آن امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند، تنظیم شده است.

رئیس جمهور گفتمان انقلاب اسلامی را گفتمانی برتر، تحول‌آفرین، اثربخش و حاوی پیام رهایی، استقلال، مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان برای ملت‌ها توصیف و تصریح کرد: در 45 سال گذشته پیام‌های انقلاب اسلامی و آنچه مردم عزیز ما خواستند، با تلاش و مقاومت تحقق یافت و عزت را به جای ذلت و استقلال را به جای وابستگی همه جانبه‌ای که کشور به بیگانگان داشت، نشاند.

آقای رئیسی با بیان اینکه امروز محور اصلی پیام ملت ایران استقلال بود و امروز ایران اسلامی مستقل‌ترین کشور در جهان است، گفت: ایران اسلامی کشوری وابسته به شرق و غرب نیست، خود تشخیص می‌دهد، تصمیم می‌گیرد و اقدام و عمل می‌کند. پیام نه شرقی و نه غربی همواره مورد توجه ملت ایران بوده و هست و امروز در 45 سالگی انقلاب اسلامی ما اعلام می‌کنیم که ملت ایران بر این سیاست استوار بوده و از شرق و غرب و هیچ کشور قدرتمندی دستور نمی‌گیرد چرا که خود دارای قدرت، جایگاه و اقتدار است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: گذشت آن زمانی که روسای قدرت‌های بزرگ به تهران بیایند و بدون حضور مسئولین عالی برای ایران تصمیم بگیرند. امروز ایران از استقلال برخوردار است.

آقای رئیسی با بیان اینکه امروز آزادی فکر و اندیشه، آزادی قلم و بیان و آزادی در حوزه‌های مختلف در ایران تضمین شده است، گفت: گذشت آن زمان که برای یک اعلامیه یا نوشته افراد را هفته‌ها شکنجه می‌کردند. امروز در فضای رسانه‌ای، مجازی و دیجیتال انتقادات و سخنان گفته و نوشته می‌شود؛ آزادی در ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی تضمین شده و برخلاف آنچه مدعیان آزادی بیان می‌کنند، آزادی حقیقی در این کشور و نظام جاری است.

رئیس جمهور افزود: امروز در ایران اسلامی احترام به رای و خواست جمهور مردم برخلاف مدعیان دمکراسی به شکل واقعی وجود دارد و همه نهادهای انقلاب و کشور با رای ملت تعیین و مستقر می‌شوند. یکی از افتخارات جمهوری اسلامی این است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون به ازای هر سال یک انتخابات برگزار کرده و برای تشکیل همه نهادها به رای مردم مراجعه کرده است.

آقای رئیسی اظهار داشت: کسانی که مدعی دمکراسی هستند به رای و خواست مردم فلسطین و یمن و حتی نظر مردم خودشان احترام نمی‌گذارند، اما نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر جمهوریت شکل گرفته و ملاک در این نظام همانگونه که امام راحل ما فرمودند رای مردم است؛ میزان رای مردم است که بدون رای، تشخیص، حضور و مشارکت آنان امکان انجام هیچ کاری در کشور نیست.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه هر جا که حضور و پشتوانه مردمی داشتیم آنجا عرصه موفقیت ما بوده است، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس و در عرصه‌های مختلف دیگر سیاسی و اجتماعی و امروز در عرصه پیشرفت، موفقیت ما در گرو حضور و مشارکت مردم است.

آقای رئیسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در 8 سال جنگ تحمیلی اجازه نداد یک وجب از خاک کشور جدا شود، خاطرنشان کرد: همه اطلاع دارند که چگونه در گذشته با یک تشر آمریکا ایران جزایر خود را واگذار کرد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و تقویت اقتدار نظامی و دفاعی کشور دیگر هیچ‌کس تصور تجاوز به این آب و خاک را هم در سر نمی‌پروراند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز دیگر ادبیات دشمن در مواجهه با جمهوری اسلامی تغییر کرده و دیگر کسی از وجود گزینه نظامی روی میز سخن نمی‌گوید، گفت: دیگر کسی حتی به این حرف‌ها فکر هم نمی‌کند و این به برکت بنیه دفاعی، نیروهای مسلح توانمند و مردم متدین و حاضر در صحنه ایران اسلامی است.

آقای رئیسی تاکید کرد: وقتی دشمن این حضور میلیونی را در بیش از هزار و 400 شهر و 35 هزار روستای کشور می‌بیند که مردم به میدان آمده و فریاد دفاع از انقلاب اسلامی سر می‌دهند، دیگر کسی جرات نمی‌کند به تجاوز به این آب و خاک حتی فکر کند.

رئیس جمهور در ادامه به پیشرفت‌های بسیار ملت ایران اشاره کرد که به برکت خداباوری و خودباوری به دست آمده و افزود: امروز ایران از پیشرفت‌های بزرگی در عرصه‌های هسته‌ای، نظامی، علمی و فناوری برخوردار است و در کنار پارک‌های متعدد علم و فناوری، قریب به 10 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند. امروز ایران اسلامی رتبه پانزدهم علمی دنیا را در اختیار دارد و در منطقه حرف اول را در تولید علم می‌زند و در بسیاری عرصه‌ها به خودکفایی دست یافته است.

آقای رئیسی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های پزشکی، تولید دارو، نانو و بیوتکنولوژی به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدت جوانان برومند کشور، اظهار داشت: قبل از انقلاب برای تعمیر یک دستگاه باید معطل مستشاران خارجی می‌شدیم، اما امروز در حوزه‌های مختلف استقلال، اقتدار و افتخار کسب کردیم و توانمندی‌های به‌روز داریم. اینها به برکت اسلام، آموزه‌های دین و آموخته‌های امام و رهبری است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز مردم ایران می‌خواهند مستقل، آزاد و مسلمان زندگی کنند، تصریح کرد: هر جا به گفتمان امام و رهبری عمل کردیم حوزه موفقیت ما بوده و هر جا که مسئول یا فردی بوده که به گفتمان امام و رهبری دل نداد یا آن را باور نداشت، آنجا عقب‌ماندگی داریم؛ اما تلاش دولت مردمی بر این است که کشور را بر همان ریل‌گذاری که امام و رهبری انجام دادند و سیاست‌های کلی نظام مبتنی بر آنها است، اداره کند.

 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما