plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
کد مطلب : ۳۶۵۵۲

اعزام کشتی جنگی آلمان به دریای سرخ

برلین با اعزام یک کشتی جنگی آلمانی به دریای سرخ، به آنچه که ماموریت اتحادیه اروپا برای تأمین امنیت کشتیرانی ادعا شده است، پیوست.
اعزام کشتی جنگی آلمان به دریای سرخ
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، آلمان روز پنج‌شنبه ۸ فوریه یک ناوچه نیروی دریایی خود را برای آنچه که «مقابله با حملات حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ» ادعا شده است به این گذرگاه آبی اعزام کرد.

اعزام ناوچه آلمانی «هسن» به دریای سرخ در چارچوب مشارکت برلین در آنچه که ماموریت برنامه‌ریزی شده اتحادیه اروپا برای تأمین امنیت کشتیرانی در این گذرگاه آبی ادعا شده، انجام شده است.

این ناوچه آلمانی به سامانه تجسس راداری با برد ۴۰۰ کیلومتر و موشک‌های ضد موشک بالستیک و پهپاد با برد ۱۶۰ کیلومتر مجهز است.

اتحادیه اروپا اینک در حال بررسی چگونگی حضور خود در دریای سرخ برای محافظت از کشتی‌های تجاری عبوری از این گذرگاه آبی است.

انتظار می‌رود که اتحادیه اروپا تصمیم نهایی خود را درباره حضور در دریای سرخ تا پیش از نشست وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه در ۱۹ فوریه اعلام کند.

آسوشیتدپرس به نقل از برخی از مقام‌های اتحادیه اروپا خبر داد که ۷ کشور عضو این اتحادیه آماده اعزام کشتی یا هواپیما به دریای سرخ هستند.

ناوچه هسن که بندر ویلهلمس‌هافن در دریای شمال را به مقصد دریای سرخ ترک کرده است پس از اتخاذ تصمیم اتحادیه اروپا به این ائتلاف خواهد پیوست.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما