plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۳۶۴۴۳

تعدیل قیمت‌ها در بازار ارز و طلا

در دور تازه تعدیل قیمت‌ها پس از افزایش بی منطق نرخ‌ها در دو هفته گذشته، نرخ دلار در کانال‌های تلگرامی بیش از یک هزار تومان و سکه هم حدود یک میلیون تومان کاهش یافت.
تعدیل قیمت‌ها در بازار ارز و طلا
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز و به نقل از ایرنا، در هفته گذشته نرخ دلار تحت تاثیر تحولات منطقه به عنوان عامل بیرونی و تلاش دلالان و واسطه گران به عنوان عامل داخلی تا نزدیکی کانال ۶۰ هزار تومان پیش رفت، البته این بار نیز همچون دوره‌های قبل بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار تاکید داشتند که این رشد قیمت‌ها ربطی به بنیان‌های اقتصادی داخلی ندارد و با ورود سیاستگذار ارزی دوباره قیمت‌ها نزولی خواهد شد.

پیش‌بینی تحلیلگران و فعالان بازار ارز امروز عملی شد و با شروع فعالیت بازار شاهد ریزش نرخ‌ها در بازارهای غیررسمی و کانال‌های تلگرامی بودیم و قیمت‌ها دوباره به روزهای قبل از نوسان بازگشت، در لحظه تنظیم خبر قیمت دلار که هفته گذشته تا نزدیکی کانال ۶۰ هزار تومان هم پیش‌روی کرده بود دوباره به کانال ۵۰ هزار تومان عقبگرد داشت و برابر ۵۶ هزار و ۶۰۰ تومان بود.

بر اساس این گزارش، در مرکز مبادله ارز به عنوان بازار رسمی که به عنوان محل تامین ارز مورد نیاز فعالان اقتصادی از سوی بانک مرکزی معرفی شده نرخ اسکناس دلار همواره در کانال ۴۲ هزار و ۹۲۱ تومان بود.

بازار سکه و طلا که همواره تحت تاثیر نرخ ارز و بهای انس جهانی است در هفته گذشته روزهای پرفراز و نشیبی را طی کرد. در هفته گذشته سکه طرح جدید تا ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم پیشروی داشت، اما امروز (شنبه) با ریزش نرخ دلار سیر نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا نیز شروع شد.

قیمت سکه طرح جدید در لحظه تنظیم خبر در مقایسه با روز پنجشنبه گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش داشت و برابر ۳۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود.

هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز در هفته گذشته تا مرز سه میلیون تومان پیشروی کرده بود، امروز به ۲ میلیون و ۸۱۸ هزار تومان رسید.

البته در این بین نباید ورود بانک مرکزی به عنوان بازارساز را نادیده گرفت. بانک مرکزی از هفته گذشته حراج شمش طلا را در دستور کار خود قرار داده است و تا کنون چهار مرحله حراج انجام شده است و حراج پنجم نیز ۱۵ بهمن ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما