plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲
کد مطلب : ۳۶۳۸۲
در واکنش به اظهارات جنگ افروزانه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا

ابراز نگرانی دبیرکل سازمان ملل از اظهارات بایدن و گسترش بحران در خاورمیانه

بایدن تصمیمش را برای پاسخ گرفته است
سخنگوی سازمان ملل در واکنش به اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه تصمیم خود را برای پاسخ به چگونگی پاسخ به حمله پهپادی علیه نیروهای آمریکایی در اردن گرفته است، گفت: نگران گسترش درگیری ها در منطقه خاورمیانه هستیم .
ابراز نگرانی دبیرکل سازمان ملل از اظهارات بایدن و گسترش بحران در خاورمیانه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی (بامداد چهارشنبه به وقت ایران) در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که در مورد چگونگی پاسخ به کشته شدن ۳ سرباز آمریکایی تصمیم گرفته است،سازمان ملل چقدر نگران این حادثه و احتمال تشدید تنش ها است؟ ، گفت: ما بسیار نگران تبادل آتش و تحولات زنجیره ای هستیم که در منطقه از جمله در سوریه، اردن و عراق، آنها را دیده ایم.

سخنگوی سازمان ملل با ابراز نگرانی از گسترش تنش ها تصریح کرد: همه این حوادث خطر گسترش درگیری را افزایش می دهد که آخرین امری است که ما آن را می خواهیم.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد درباره واکنش به حمله پهپادی به پایگاه نظامی کشورش در اردن که منجر به کشته شدن سه نظامی آمریکایی و زخمی شدن ده ها نفر شد، تصمیمش را برای پاسخ گرفته است اما تاکید کرد: خواهان جنگ گسترده تر در خاورمیانه نیستیم.

رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم گرفته است چگونه به حمله پهپادی علیه نیروهای آمریکایی در اردن پاسخ دهد، گفت: "بله". اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

بایدن در عین حال گفت: «فکر نمی‌کنم ما به جنگ گسترده‌تری در خاورمیانه نیاز داشته باشیم. این چیزی نیست که من به دنبالش هستم.»

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا هشتم بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴ گزارش داد که در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اردن، سه سرباز ارتش آمریکا کشته و ۲۵ نفر از نیروهای نظامی آن زخمی شدند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام نیز این موضوع را تایید کرد.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام که شمار نیروهای آمریکایی زخمی شده را ابتدا ۲۵ نفر اعلام کرده بود، در بیانیه دیگری آن را ۳۴ نفر اعلام کرد و گفت: هشت تن از مجروحان برای معالجه بیشتر به خارج از اردن منتقل شدند.

اما یک مقام نظامی آمریکا در گفتگو با شبکه سی ان ان اعلام کرد: در پی کشف علائم و آثار ضربه مغزی در هشت تن از سربازان آمریکایی دیگر در این پایگاه، مسئولان این پایگاه نظامی مجبور به انتقال آنها به مراکز درمانی آمریکا در کشورهای دیگر شده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز روز دوشنبه اعلام کرد که تعداد سربازان آمریکایی مجروح در حمله پهپادی در اردن به بیش از ۴۰ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما