plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۳۶۳۴۰

دیدار محرمانه مقام اطلاعاتی آلمان با مقامات حزب‌الله لبنان

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار با برخی مقامات آلمانی هرگونه پیشنهاد برای آرامش قبل از آتش بس در غزه را رد کرد.
دیدار محرمانه مقام اطلاعاتی آلمان با مقامات حزب‌الله لبنان
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، روزنامه لبنانی الاخبار از سفر یک شبه «اولی دیال» معاون مدیر اطلاعات خارجی آلمان به بیروت برای دیدار با نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان بدون دیدار با مقامات لبنانی خبر داد.

این روزنامه گزارش داد دیال پس از یک وقفه امنیتی بین سرویس اطلاعاتی آلمان و حزب‌الله به بیروت سفر کرده است. میانجی‌گری آلمان بر اساس آنچه این روزنامه گزارش داد، دیدار مقام آلمانی با مقامات حزب‌الله در حالی صورت می گیرد که طرف لبنانی با سیاست برلین در حمایت از رژیم اشغالگر به شدت مخالف است.

این روزنامه افزود: «اولی دیال» در این دیدار تلاش کرد حزب‌الله لبنان را متقاعد کند تا از حمایت از مقاومت فلسطین دست بردارد،
او همچنین در این راه اینگونه بیان کرد که نتانیاهو کنترل‌ناپذیر است و هر اقدامی از سوی کابینه او دور از انتظار نیست. بر اساس اطلاعات الاخبار، گفت وگوهای این جلسه به نتیجه جدی نرسید و آلمانی ها نتوانستند مقاومت را متقاعد کنند که عملیات خود را متوقف یا ایده جدایی جبهه‌ها را پیش ببرد.

این روزنامه به نقل از منابع دو طرف نوشت «نعیم قاسم» قاطعانه بر تصمیم مقاومت و توانایی آن برای شکست اشغالگران در صورت گسترش تجاوزات تاکید کرد و از ورود به بحث درباره هر ایده ای قبل از توقف جنگ در غزه خودداری و از طرف آلمانی خواست رژیم را متقاعد کند تا تجاوز به غزه هر چه سریعتر متوقف شود.

جدا کردن دو جبهه

سیاست کنونی غرب در قبال لبنان و فشار برای جداسازی جبهه ها مشابه سیاست «هنری کیسینجر» وزیر خارجه سابق آمریکا در مذاکراتش با سوری ها و مصری ها در جریان جنگ اکتبر 1973 است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما