plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۳۶۲۳۴

طوفان‌های سهمگین زمستانی در آمریکا حدود ۹۰ نفر را به کام مرگ کشید

گزارش‌های منتشر در آمریکا حاکی از مرگ نزدیک به ۹۰ نفر به دلیل وقوع طوفان و یخبندان در سرتاسر این کشور در یک هفته گذشته است.پیش بینی شده شرایط یخبندان در آمریکا تا اواسط هفته آینده ادامه داشته باشد.
طوفان‌های سهمگین زمستانی در آمریکا حدود ۹۰ نفر را به کام مرگ کشید
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، به دنبال سیطره طوفان های سخت زمستانی از هفته گذشته بر آمریکا ، تا کنون نزدیک به ۹۰ نفر بر اثر شدت سرما جان خود را از دست داده‌اند.

بنابر گزارش "سی بی‌اس" با چیره شدن طوفان های شدید زمستانی بر آمریکا دست‌کم ۲۵ نفر در تنسی و ۱۶ نفر نیز در ایالت اورگان به علت طوفان‌ شدید جان باختند و این دو ایالت همچنان در وضعیت اضطراری قرار دارد.

طبق گزارش‌ها ده‌ها هزار نفر نیز در سراسر آمریکا بدون برق هستند. پیش‌بینی می‌شود شرایط یخبندان تا اواسط هفته ادامه داشته باشد. طبق آماری که شبکه رسانه‌ای سی‌بی‌اس منتشر کرده است در مجموع ۸۹ مورد مرگ و میر ناشی از آب و هوا در سراسر این کشور ثبت شده است.

در حالی که بیشترین قربانیان در تنسی و اورگان بوده‌اند، جان باختگان دیگری در ایلینوی، پنسیلوانیا، می‌سی‌سی‌پی، واشنگتن، کنتاکی، ویسکانسین، نیویورک، نیوجرسی و نقاط دیگر نیز گزارش شده است. سه نفر در پورتلند اورگان روز چهارشنبه گذشته در حالیکه سوار وسیله نقلیه بودند با سقوط تیر برق دچار برق گرفتگی شدند و جان باختند. نوزادی که در خودرو بود جان سالم به در برد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، پنج نفر که اکثر آن‌ها گمان می‌رود بی‌خانمان باشند در طی چهار روز در سیاتل جان باختند.

شرایط آب و هوایی در می‌سی‌سی‌پی به گونه‌ای است که کالج‌ها و دانشگاه‌های این ایالت بازگشت دانشجویان از تعطیلات زمستانی را به‌دلیل این شرایط به تعویق انداختند.

اگر چه خاموشی‌ها در مناطقی که به دلیل آب و هوای زمستانی ایجاد شده بود برطرف شده است اما همچنان ده‌ها هزار نفر در سراسر این کشور بدون برق هستند.
یخبندان و وزش باد سرد حداقل تا ابتدای هفته آینده ادامه خواهد داشت.

پس از آن انتظار می‌رود با آب شدن برف‌ها و بارش باران، سیل در بخش‌هایی از غرب و شمال شرق ایالات متحده ایجاد شود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما