plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۳۶۲۲۹

آماده باش امدادگران ۱۰ استان در پی پیش‌بینی کولاک برف

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران جمعیت هلال احمر در ۱۰ استان بعد از اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر پیش‌بینی کولاک برف خبر داد.
آماده باش امدادگران ۱۰ استان در پی پیش‌بینی کولاک برف
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز از جمعیت هلال احمر؛ بابک محمودی در این باره اظهار داشت: با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی و بارش رگباری باران، کولاک برف و احتمال بهمن، کاهش دما در ۱۰ استان کشور امدادگران هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی در ادامه بیان کرد: بر اساس این هشدار هواشناسی سه‌شنبه در گیلان، غرب مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال و نوار غربی آذربایجان غربی، زنجان، شمال قزوین، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات استان‌های تهران و البرز شاهد این پدیده جوی خواهیم بود.

محمودی افزود: چهارشنبه نیز در استان‌های اردبیل، گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز با بارش رگباری باران، کولاک برف و احتمال سقوط بهمن و کاهش دما مواجه خواهیم شد.

سازمان هواشناسی امروز یکشنبه نسبت به خطر یخ‌زدگی و لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف هشدار داد. بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، تشدید فعالیت سامانه بارشی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه موجب بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما خواهد شد.

این سامانه در مناطق سردسیر بارش برف، و در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال بهمن را به همراه دارد.با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جا به جایی عشایر ضرورت دارد.

پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی در این شرایط جوی توصیه شده است.ایرنا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما