plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۳۶۲۲۱

تظاهرات اعتراضی در تل‌آویو؛ کابینه جنگی نتانیاهو در آستانه فروپاشی

همزمان با گسترش تظاهرات در تل‌آویو در اعتراض به عدم بازگشت اسرا و درخواست برکناری بنیامین نتانیاهو، یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی فاش کرد که کابینه جنگ در آستانه فروپاشی است. نتانیاهو در تصمیم‌گیری‌های خود مردد است و وقت خود را تلف می کند.
تظاهرات اعتراضی در تل‌آویو؛ کابینه جنگی نتانیاهو در آستانه فروپاشی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، روزنامه بریتانیایی تایمز در مقاله‌ای نوشت: «کابینه جنگ اسرائیل، در مراحل پایانی خود قرار دارد.» و اشاره کرد این کابینه در روزهای پس از عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر گذشته به سرعت توسط مخالفان سیاسی تشکیل شد و جنگ غزه را از پنجمین روز آن مدیریت کرد.

این روزنامه تأکید کرد که در طول سه ماه و نیم گذشته، کابینه جنگی علیرغم اختلافات شخصی و ایدئولوژیک بین اعضای خود توانست به بهانه «حالت فوق العاده و اضطراری» انسجام خود را حفظ کند.

تایمز توضیح داد که اکنون سؤالاتی در مورد مراحل بعدی جنگ مطرح می‌شود و باعث از هم پاشیدگی این کابینه می‌شود، که رژیم صهیونیستی «چه باید بکند؟ آیا باید به کارزار گسترده علیه حماس ادامه دهد یا آتش‌بسی را انتخاب کند تا حماس اجازه آزادی 136 زندانی که هنوز در غزه نگهداری می شوند را بدهد.

پرسش دیگر این که چه کسانی در نهایت باید مسئول جنگ در غزه باشد؟ فردای جنگ چه کسی باید پاسخگوی آثار آن باشد؟»

به نوشته این روزنامه، گادی آیزنکوت، رئیس سابق ستاد ارتش اشغالگر و عضو کابینه نظامی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را متهم کرد که در مورد اهداف نظامی در غزه حقیقت را نگفته است و این امر تنش‌ در میان مقامات را آشکار می کند.

از سوی دیگر، رقابت بین سطوح سیاسی و نظامی در سرزمین‌های اشغالگران همچنان در حال افزایش است؛ برخی از رهبران نظامی ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی سکوت خود را در قبال نتانیاهو و گروه حاکم او شکسته و از عملکرد سیاستمداران به ویژه نتانیاهو و فقدان برنامه راهبردی برای این جنگ و ناامید بودن پایگاه ارتش که تهدیدی برای انسجام آن است انتقاد کردند.

امجد شهاب، تحلیلگر سیاسی در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: همه می دانند که نتانیاهو می‌خواهد جنگ را تا جایی که ممکن است طولانی کند تا او و متحدان افراطی اش تحت شعارهای دروغین در قدرت باقی بمانند.

بازتاب این رقابت سیاسی و امنیتی در داخل تشکیلات رژیم اشغالگر به بی‌اعتمادی فزاینده در اسرائیل تبدیل شده که به تظاهرات گسترده در تل‌آویو، حیفا و چندین منطقه منجر شد که مهمترین آنها تحصن خانواده های اسیران جنگی و زندانیان اسرائیلی در برابر خانه نخست وزیر رژیم اشغالگر در قیساریه در سرزمین‌های اشغالی برای تحت فشار قرار دادن وی برای توقف جنگ غزه و انعقاد معامله مبادله اسیران، محاکمه نتانیاهو و درخواست برای استعفای وی بود.

  به گفته ناظران، روند اعتراضات در داخل اسرائیل علیه نتانیاهو و کابینه افراطی او با توجه به وضعیت سردرگمی و ناکامی حاکم بر نتانیاهو و شورای جنگ اودر حال افزایش است و برخی از اعضای آن تلاش می کنند تا قبل از سقوط مورد انتظار از آن فرار کنند.

شرایط کنونی رژیم اشغالگر اسرائیل، یکی از خطرناک‌ترین و بدترین مراحل است برخی فرماندهان نظامی هشدار می‌دهند که ارتش کاملا ناامید شده و فضای داخلی اسرائیل نیز دچار اختلاف و تشتت شده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما