plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۳۶۱۰۲

دعوت بورل از کشورهای منطقه برای گفت وگو درباره جنگ غزه

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکشنبه شب اعلام کرد که از وزرای خارجه تعدادی از کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی خواسته است تا با حضور در بروکسل درباره بحران نوار غزه گفت وگو کنند.
دعوت بورل از کشورهای منطقه برای گفت وگو درباره جنگ غزه
به گزارش ایصال نیوز، جوزف بورل اعلام کرد که از وزرای خارجه کشورهای عربی، (رژیم) اسرائیل و دبیرکل اتحادیه عرب دعوت کرده است تا در حاشیه نشست ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل درباره بحران نوار غزه گفت گو کنند.

بورل توضیح داد که انتظار دارد تبادل نظر وزرای اروپایی با همکارانشان از کشورهای منطقه به تلاش‌های انجام شده برای دستیابی به صلح در خاورمیانه کمک کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: برای تعیین چگونگی ادامه کار، از وزرای خارجه عربستان، مصر و اردن و همچنین دبیرکل اتحادیه عرب دعوت کردم تا در نشست بعدی شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در تاریخ ۲۲ ژانویه شرکت کنند و برای وزرای خارجه (رژیم) اسرائیل و فلسطین نیز دعوت نامه فرستاده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: از هفت اکتبر در اتحادیه اروپا نظرات مختلفی در مورد نحوه پاسخگویی به درگیری در نوار غزه وجود داشته است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: فقدان اجماع، موقعیت اتحادیه اروپا را در منطقه تضعیف کرده و علیرغم اینکه مستقیماً تحت تأثیر این مناقشه و پیامدهای آن هستیم، به ما اجازه تأثیرگذاری بر روند رویدادها را نداده است.

امروز یکشنبه، در یکصد و یکمین روز از جنگ علیه غزه و قتل عام فلسطینیان از سوی اشغالگران صهیونیست در حالی آغاز شده است که با وجود کشتار حدود 24 هزار فلسطینی به ویژه شمار زیادی از زنان و کودکان،‌ وزیر جنگ این رژیم بر تداوم کشتار تا شکست حماس تاکید و با کستاخی تمام، این نسل کشی بی سابقه را مطابق استانداردهای حرفه ای و اخلاقی عنوان کرده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما