plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
کد مطلب : ۳۵۹۸۸

بلینکن: رهبران منطقه مصمم به جلوگیری از گسترش جنگ غزه هستند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) به سر می برد، گفت که از نظر او رهبران خاورمیانه مصمم به جلوگیری از گسترش درگیری بین اسرائیل و حماس در غزه هستند.
بلینکن: رهبران منطقه مصمم به جلوگیری از گسترش جنگ غزه هستند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، بلینکن که در روزهای اخیر به منطقه سفر کرده است، در عربستان سعودی به خبرنگاران گفت:همه کسانی که با آنها صحبت کرده از گستردگی چالش ها آگاه بوده اند.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: «همه معتقدند یک شبه تغییری ایجاد نخواهد شد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه با شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات در ابوظبی دیدار و طرفین بر اهمیت جلوگیری از گسترش بیشتر درگیری ها در منطقه تاکید کردند.

به گفته چندین مقام ارشد آمریکایی، رهبران کشورهای خاورمیانه در جریان سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به منطقه به وی هشدار داده اند که احساسات ضد آمریکایی و اسرائیلی در میان جامعه عرب به دلیل تلفات گسترده غیرنظامیان در غزه درحال افزایش است.

به گفته این مقامات، رهبران عرب پیام مشابهی را به هیاتی از سنای آمریکا که این هفته از منطقه بازدید کرده بود، اعلام کردند.

این منابع گفتند که این احساس ضد آمریکایی مردمی با تصاویر فاجعه بار از ویرانی حملات نظامی اسرائیل تقویت می شود. اگرچه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل از استمرار ماه ها جنگ صحبت کرده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در بحبوحه ترس از اینکه جنگ (رژیم) اسرائیل و حماس به یک درگیری منطقه‌ای بزرگتر تبدیل شود برای چهارمین بار پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ماه)، با هدف رایزنی با مقام‌های برخی کشورها راهی خاورمیانه شده است.

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت که بلینکن در این سفر دوره ای ضمن دیدار با همتایانش در ترکیه، یونان، اردن، قطر، امارات، عربستان، سرزمین های اشغالی فلسطین، مصر و کرانه باختری درباره برخی مسائل تعیین کننده گفتگو و تبادل نظر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

رژیم صهیونیستی برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و و با اشغال بخش هایی از نوار غزه، در حال بمباران مناطق مسکونی این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در نود و چهارمین روز جنگ علیه غزه علاوه بر ویرانی گسترده ناشی از جنایات اسرائیل، شمار قربانیان به ۲۳ هزار و ۸۴ نفر شهید و نیز ۵۸ هزار و ۹۲۶ نفر مجروح رسیده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما