plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۳۵۹۵۹

گفتگوی تلفنی وزیر امورخارجه فرانسه با وزیر امورخارجه کشورمان

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی آمریکا و رژیم اسراییل را عامل نسل کشی اخیر در غزه دانست. وزیر امور خارجه فرانسه هرچند در این گفتگو اقدام تروریستی در گلزار شهدای کرمان را محکوم کرد، اما ساعتی بعد در شبکه اجتماعی «ایکس» مدعی شد به همتای ایرانی خود گفته که ایران و شریکانش باید به سرعت اقدامات بی‌ثبات کننده خود را متوقف کنند!
گفتگوی تلفنی وزیر امورخارجه فرانسه با وزیر امورخارجه کشورمان
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز،‌ کاترین کولونا وزیر امورخارجه فرانسه در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان با ابراز نگرانی در خصوص افزایش شدت تنش ها در منطقه، خواستار نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از گسترش دامنه درگیری ها شد.

حسین امیرعبداللهیان در این گفت گو، ضمن مورد توجه قرار دادن اقدام دولت فرانسه در محکومیت حمله تروریستی اخیر در کرمان که منجر به شهادت جمعی از مردم شد، ضرورت تلاش جامعه جهانی برای مقابله موثر و عملی با اشکال مختلف تروریسم را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به تحرکات فرانسه در موضوع فلسطین، توقف جنایات رژیم صهیونسیتی و نسل کشی های در حال انجام در غزه، لزوم اقدام عملی برای توقف کشتار غیر نظامیان، تسهیل ارسال کمک های بشر دوستانه، ممانعت از کوچ اجباری و واگذاری آینده فلسطین در یک روش دموکراتیک به خود فلسطینی ها را گامی موثر در پایان خشونت ها در منطقه دانست.

امیرعبداللهیان افزود: تنها راه برای جلوگیری از گسترش درگیریها در منطقه و استقرار صلح پایدار در آن، لزوم توجه مسئولانه به ریشه چالش ها و نیز عزم جدی برای کمک به حل آنها می باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به قتل عام ۲۲ هزار غیر نظامی و زنان و کودکان در غزه ، آمریکا و رژیم اسراییل را عامل نسل کشی اخیر در غزه نامید ‌و گفت: نمی توان بدون نگاه به اشغالگری و با باز گذاشتن دست رژیم اسراییل، ریشه های بی ثبات سازی منطقه را نادیده گرفت و در عین حال نگران امنیت دریای سرخ و منطقه بود.

امیرعبداللهیان افزود: امنیت غزه و کرانه و امنیت منطقه بهم پیوسته است و جنگ راه حل نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ایران صادق ترین حامی امنیت و ثبات در منطقه و جهان است.

در این گفتگو طرفین ضمن توافق بر اهمیت استمرار گفتگوهای دیپلماتیک و تماس وزرای خارجه، بر لزوم رفع موانع موجود در مسیر مناسبات در فضای مبتنی بر احترام متقابل، تاکید کردند.

روایت وزیر خارجه فرانسه از گفت‌وگو با امیرعبداللهیان

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، کاترین کولونا پس از گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود مدعی شد که «به همتای ایرانی خود گفته است که خطر [گسترش] جنگ منطقه‌ای خاورمیانه هرگز بیش از این نبوده و تهران و گروه‌های نیابتی آن باید به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود پایان دهند.»

وزیر خارجه فرانسه ادامه داد: «هیچ‌کس از تشدید تنش‌ها سودی نخواهد برد.»

انتهای پیام/*
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما