plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۳۵۹۲۳

توطئه جدید رژیم صهیونیستی برای اداره نوار غزه پس از جنگ

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست درباره این نقشه شوم نوشت: «مقامات ارشد وزارت جنگ اسرائیل به دنبال سپردن اداره نوار غزه به قبایل عرب غزه پس از پایان جنگ هستند.
توطئه جدید رژیم صهیونیستی برای اداره نوار غزه پس از جنگ
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، اسکای نیوز به نقل از این روزنامه نوشت: ایده مقامات وزارت جنگ اسرائیل حاوی «جایگزین کردن حماس با گروههای قبیله ای است که هیچ ارتباطی با حماس ندارند.»

به نوشته این روزنامه، براساس این ایده، مسئولیت (موارد غیر امنیتی) شامل تدبیر مواد غذایی، آب وسایر منابع اصلی نیز به گروههایی در غزه سپرده خواهد شد که وابسته به حماس نیستند.

همین روزنامه در ادامه آورده است: این ایده یک چالش اساسی است زیرا حماس شانزده سال است غزه را اداره می کند.

در گزارش جروزالم پست با اشاره به اینکه مسئولان وزارت جنگ اسرائیل فاش نکرده اند که چگونه خواهند توانست چنین طرحی را اجرایی کنند، نوشته است: آمریکا به این ایده در عراق و افغانستان پس از سقوط رژیم های حاکم متوسل شد.

همین روزنامه ادامه داد: علاوه بر این، چالش دیگر این است که ساکنان شمال غزه که یک میلیون و چهارصد هزار نفر هستند، به سمت جنوب تخلیه شده اند و برآوردها حکایت از آن دارد که بیشتر شمال نوار غزه تا سالها غیر قابل سکونت خواهد بود.

این در حالی است که آمریکا اصرار دارد که تشکیلات خودگردان فلسطین پس از پایان جنگ در غزه حکمرانی کند اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به شدت با این موضوع مخالف است.

براساس جروزالم پست، احتمال دیگر ممکن است ترکیبی از قبایل محلی، تشکیلات خودگردان فلسطین و کشورهای دیگر باشد که همگی زیر چتر سازمان ملل اداره شوند.

گفتنی است؛ با گذشت سه ماه از عملیات طوفان الأقصی و در 90 روز بمباران بی امان رژیم صهیونیستی و حنگ زمینی در غزه بیش از 22 هزار فلسطینی شهید و 57 هزار نفر نیز زخمی و بیش از یک و نیم میلیون نفر آواره شده اند.

رژیم صهیونیستی نیز در جنگ علیه غزه تاکنون حدود 1500 کشته داشته که از این تعداد به اعتراف صهیونیست ها بیش از 510 سرباز و افسر صهیونیست توسط مقاومت فلسطین به هلاکت رسیده اند.  

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما