plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۳۵۹۱۳

ارسال ۶۵ واحد فرآورده خونی از اصفهان برای مجروحان حادثه تروریستی کرمان

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان از ارسال ۶۵ واحد فرآورده خونی به کرمان و برای کمک به مجروحان حادثه دلخراش و تروریستی در این استان خبر داد. انفجار تروریستی دیروز چهارشنبه در چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کرمان بیش از 95 شهید و 211 مجروح داشت.
ارسال ۶۵ واحد فرآورده خونی از اصفهان برای مجروحان حادثه تروریستی کرمان
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، کیان دهراب‌پور شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: پس از نخستین ساعات اولیه حمله تروریستی در کرمان ، اداره کل انتقال خون اصفهان تصمیم گرفت که به یاری مصدومان این حادثه کمک کند.

وی افزود:بر همین اساس ۶۵ واحد فرآورده خونی از مرکز اهدا خون اصفهان به استان کرمان ارسال شد.

مدیرکل انتقال خون اصفهان تصریح کرد:این فرآورده‌های خونی شامل؛ ۱۵ واحد گلبول قرمز گروه خونی O منفی و ۵۰ واحد فرآورده پلاکت از گروههای مختلف خونی می‌باشد.

وی ادامه داد: از مردم استان اصفهان درخواست می‌شود؛در صورت تمایل و کمک به مجروحان این حادثه فردا با گروه خونی منفی به یکی از یازده مرکز اهدای خون استان اصفهان مراجعه و خون خود را اهدا کنند.

گفتنی است؛ با اهدای یک واحد خون می‌توان جان سه نفر را نجات داد؛ از یک واحد خون، گلبول خون فشرده گرفته می‌شود که در جراحی‌ها کاربرد دارد، پس از آن پلاکت گرفته می‌شود که به مصرف بیماران سرطانی می‌رسد، پلاسمای خون نیز در بیماران کبدی و سوختگی استفاده می‌شود.

 هم اینک میزان ذخیره خون استان اصفهان ۲ هزار و ۹۱۸ واحد معادل ۷.۶ روز و میزان ذخیره خون شهرستان اصفهان یک هزار و ۹۵۹ واحد معادل ۶.۱ روز است.

انتهای پیام/*

 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما