plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۳۵۹۰۳
در چهارمین نشست شورای توسعه سواحل مکران

کلیات طرح جامع توسعه منطقه مکران تصویب شد

آبادسازی سواحل، ‌توسعه دریامحور و نگاه راهبردی
طرح جامع و برنامه توسعه منطقه مکران در چهارمین نشست شورای توسعه این منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید.
کلیات طرح جامع توسعه منطقه مکران تصویب شد
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، محمد مخبر روز سه‌شنبه، ۱۲ دی‌ماه در چهارمین نشست شورای توسعه سواحل مکران با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای توسعه منطقه مکران با محوریت و فعال کردن مردم طبق یک نقشه و سند آمایش سرزمینی بر اساس اسناد بالادستی ضروری است، اظهار کرد: ایجاد ۲۷ شهر و نقطه جدید ساحلی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم برای فعال‌سازی اقتصاد دریامحور است که از این تعداد حدود ۱۰ شهر در منطقه مکران قرار دارد و می‌تواند زمینه مناسبی را برای سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌های داخلی و خارجی فراهم آورد.

در این نشست که وزیران نفت، ‌نیرو، جهادکشاورزی و راه و شهرسازی، ‌دبیر هیئت دولت، ‌معاون حقوقی رئیس‌جمهوری، ‌دبیر شورای توسعه سواحل مکران و نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط اجرایی و دولتی حضور داشتند، ‌گزارشی از طرح جامع و برنامه توسعه پنج ساله مکران ارائه شد.

طبق این گزارش توسعه منطقه مکران با دیدگاه آبادسازی سواحل، ‌توسعه دریامحور و نگاه راهبردی به مناطق دریایی دیده شده است که این طرح پنج ساله توسعه براساس بررسی اسناد فرادستی همانند طرح آمایش سرزمین، ‌طرح آمایش استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، ‌طرح توسعه و عمران منطقه ساحلی مکران و سند طرح جامع مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ایران تهیه شده است.

بر این اساس بارگیری و انتقال ۱۵ میلیون تن کالا در سال در مسیر کریدورهای بین‌المللی، ‌گسترش سکونتگاه‌ها و شهرهای موجود و ایجاد شهرهای جدید به میزان ۲ میلیون و پانصد هزار نفر، گسترش زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی، ‌تولید و انتقال ۱۷ هزار مگاوات برق، ‌تأمین و انتقال ۳ میلیون مترمکعب آب شرب کشاورزی و صنعتی، ‌ایجاد ۴۰۵۰ تخت درمانی و ایجاد ۵ منطقه پیشران اقتصادی در سواحل و توسعه صنایع نفت، گاز و پتروشمی، ‌معدنی و گردشگری، ‌شیلات و کشاورزی، ‌کشتی‌سازی و پشتیبانی بندری، ‌صنایع الکترونیک و حمل‌ونقل از جمله اهداف برنامه پنج ساله سواحل مکران است.

طرح توسعه سواحل مکران در این نشست پس از بحث و بررسی در کلیات تصویب و مقرر شد دستگاه‌های ذی‌ربط نظرات اصلاحی خود را ظرف دو هفته آینده اعلام کنند و این سند در کارگروهی با حضور مقام‌های تعیین‌شده نهایی و سپس ابلاغ شود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما