plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۳۵۸۴۰

احتمال تبادل سفرا میان قاهره و تهران به‌زودی

عضو شورای امور خارجی مصر احتمال داد که تبادل سفرا میان قاهره و تهران به‌زودی انجام شود.
احتمال تبادل سفرا میان قاهره و تهران به‌زودی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، رخا احمد حسن عضو شورای امور خارجی مصر در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی " اسپوتنیک" این خبر را اعلام و تصریح کرد که تبریک "سید ابراهیم رئیسی" رئیس‌جمهوری ایران به همتای مصری‌اش "عبدالفتاح السیسی" به مناسبت پیروزی مجددش در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر به این معناست که روابط میان دو کشور به بالاترین سطح رسیده است.

این مقام مسئول مصر افزود: طی تماس تلفنی رئیسی با السیسی، طرفین درباره برخی مسائل از جمله احیای روابط میان دو کشور و برخی پرونده‌های منطقه‌ای از جمله غزه و دریای سرخ رایزنی کردند.

به گفته این مقام مصری، احیای روابط تهران و قاهره به منزله تکمیل حلقه حل مسایل منطقه به‌ویژه پس از نزدیکی اخیر عربستان و ایران و تلاش برای حل بحران یمن است، همچنانکه آغاز حضور ایران در کشورهای عربی به شکلی متفاوت، علاوه بر افزایش تبادلات تجاری با کشور‌های عربی، به ثبات و توسعه کمک می‌کند.

از دیگر جنبه‌های احیای روابط ایران با کشورهای عربی منطقه می‌توان به از بین رفتن ادعاهای آمریکایی‌ها در مورد "خطرات ایران در منطقه" اشاره کرد. وقتی ادعاهای آمریکا از بین برود، رژیم اسرائیل به عنوان تنها خطر اصلی در منطقه تلقی می‌شود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما