plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۳۵۷۱۲

یک کشتی تجاری «مرتبط با اسرائیل» در اقیانوس هند هدف حمله پهپادی قرار گرفت

یک کشتی تجاری که گفته می‌شود وابسته به اسرائیل است عصر شنبه ۲۳ دسامبر ۲۰۲۳ به‌وقت محلی در آب‌های اقیانوس هند هدف حمله هواپیمایی بدون سرنشین قرار گرفت.
یک کشتی تجاری «مرتبط با اسرائیل» در اقیانوس هند هدف حمله پهپادی قرار گرفت
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، خبرگزاری‌های بین‌المللی با استناد به گزارش دو آژانس کشتیرانی اعلام کردند این حمله پهپادی خساراتی به این کشتی باری وارد کرده اما مصدوم یا تلفاتی به همراه نداشته است.

برخی منابع از جمله شرکت «آمبری» بریتانیا که در زمنیه امنیت دریایی فعالیت می‌کند اعلام کرده‌اند که این کشتی به نوعی با اسرائیل مرتبط بوده است.

بنا به اعلام شرکت «آمبری»، نفتکشی وابسته به اسرائیل که در اقیانوس هند هدف حمله پهپادی قرار گرفته، با پرچم لیبریا از عربستان سعودی به سمت هند در حرکت بوده است.

از سوی دیگر، به گزارش مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا، حمله به نفتکش یاد شده در آب‌های ساحلی هند که هنوز هیچ گروهی مسئولیت آنرا برعهده نگرفته، سبب آتش سوزی در این کشتی شد که اندکی بعد مهار شد.

هر دو آژانس دریایی تایید کردند که حمله در حد فاصل ۲۰۰ مایل دریایی از جنوب غربی شهر ساحلی ورول در هند روی داده است؛ نیروی دریایی هند نیز اعلام کرده که به درخواست کمک ارسالی از سوی این کشتی پاسخ داده است.

یک مسئول نیروی دریایی هند به خبرگزاری فرانسه گفت: هواپیمایی به همین منظور به محل حادثه اعزام شد و توانست به خدمه کشتی کمک‌رسانی کند.

وی افزود: یک ناو جنگی نیروی دریایی هند نیز برای ارائه کمک‌های لازم به محل حادثه اعزام شده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما