plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۳۵۶۶۷

۷۶ روز جنایت جنگی اسرائیل در غزه با تداوم کشتار کودکان

در حالی جنگ علیه غزه وارد هفتاد و ششمین روز خود می شود که جنگنده‌های اشغالگران اسرائیل به حملات خشونت‌آمیز خود به مناطق مختلف باریکه ادامه می‌دهند و شمار زیادی از شهروندان را شهید و مجروح کردند، بسیاری نیز همچنان زیرآور هستند.
۷۶ روز جنایت جنگی اسرائیل در غزه با تداوم کشتار کودکان
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه علاوه بر بمباران مناطق مسکونی نوار غزه، با یورش بی امان به کرانه باختری و بازداشت های مکرر و نیز با گلوله باران جنوب سوریه و جنوب لبنان گسترش یافته است.

در حالی که بمباران منازل مسکونی و مراکز درمانی در نوار غزه ساعتی متوقف نمی‌شود سخنگوی یونیسف وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که این جنگ، جنگ علیه کودکان است.

حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به منطقه معن در شرق خانیونس و مناطق جبالیا و الشجاعیه با شدت ادامه دارد.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر گذشته به ۲۰ هزار نفر رسیده است.

در ادامه بیانیه آمده که ۸۰۰۰ نفر از شهدا کودک و ۶۲۰۰ نفر نیز زن هستند.

در پایان بیانیه تأکید شده که تاکنون ۵۲۶۰۰ نفر نیز در این جنگ مجروح شده‌اند.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه گفت که به مناطق جنوبی لبنان و سوریه که از آنها به شمال فلسطین اشغالی شلیک شده بود، حمله کرده است
جنگنده‌های اشغالگران یک خانه در شهرک كفر كلا در جنوب لبنان را با سه موشک بمباران کردند.

 جنگ علیه غزه در انتقام از طوفان الأقصی

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند.

رسانه های اسراییلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها با استفاده از بمب های ممنوعه را آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده و کشتار کودکان و زنان فلسطینی، سر انجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (۳ آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد.

سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سر باز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (۱۰ آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر تجاوزات و بمباران صهیونیست ها به نوار غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما