plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۳۵۶۴۹

جنجال دادگاه عالی کلرادو با اعلام ممنوعیت ترامپ از حضور در انتخابات ۲۰۲۴

دادگاه عالی کلرادو حضور ترامپ را در رای‌گیری دوره مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری در این ایالت ممنوع کرد. این برای اولین بار در تاریخ آمریکا است که یک ایالت با توسل به یک بند قانونی، ممنوعیت حضور یک کاندیدا در انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام می کند.
جنجال دادگاه عالی کلرادو با اعلام ممنوعیت ترامپ از حضور در انتخابات ۲۰۲۴
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، دادگاه عالی کلرادو با صدور حکمی اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، به دلیل نقش در حمله به ساختمان کنگره در سال ۲۰۲۱، واجد شرایط نامزدی انتخابات ریاست جمهوری نیست و باید از رای‌گیری اولیه در این ایالت حذف شود.

دیوان عالی ایالت کلرادو بامداد چهارشنبه با توسل به بند سوم متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا، گفت که ترامپ واجد شرایط در دست گرفتن زمام امور در کاخ سفید نیست.

در حکم دیوان عالی کلرادو آمده است که ترامپ برای در دست گرفتن زمام امور در کاخ سفید، ذیل بند سوم متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا، واجد شرایط نیست.
به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، این برای اولین بار در تاریخ آمریکا است که یک ایالت با توسل به این بند قانونی، حضور یک نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری را در انتخابات ممنوع می کند.

ترامپ نیز در واکنش به این تصمیم دیوان عالی کلرادو، آن را کاملا جهت‌دار توصیف کرده و گفت که تیم حقوقی او در دیوان عالی کل آمریکا به این تصمیم اعتراض خواهد کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما