plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۱۰۰۷۶

حملات همزمان ترامپ و «برادر اوباما» به احتمال ریاست‌جمهوری بایدن

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری، به توئیت انتقادی برادر ناتنی باراک اوباما از جو بایدن پاسخ داده و احتمال ریاست جمهوری بایدن را به سخره گرفت.
حملات همزمان ترامپ و «برادر اوباما» به احتمال ریاست‌جمهوری بایدن
به گزارش ایصال نیوز، ساعتی بعد از رسیدن «جو بایدن» به حد نصاب آرای وکلای انتخاباتی لازم برای تعیین به عنوان نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتری بایدن را هدف حمله لفظی خود قرار داد.

ترامپ در توئیتر خود به توئیت «مالک اوباما» برادر ناتنی رئیس‌جمهور سابق آمریکا علیه جو بایدن معاون رئیس‌جمهور سابق و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری این کشور واکنش نشان داد و احتمال ریاست جمهوری بایدن را به سخره گرفت.

برادر ناتنی «باراک اوباما» که ساکن کنیا است، در پیامی توئیتری اظهارات جو بایدن در برنامه تلویزیونی «ویو» (View) در پاسخ به سوالی درباره اتهام‌های مطرح شده علیه بایدن در قبال آزار جنسی زنان را منتشر کرد و او را برای ریاست جمهوری «نالایق» خواند.

برادر باراک اوباما نوشت: «اوه خدای من! این دیگر چه کوفتیه! آیا شما می‌توانید تصورش را بکنید که جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده بشود؟ او نمی‌تواند جواب یک سوال ساده را بدهد یا حتی با کمک احمق‌های حاضر در برنامه ویو هم نمی‌تواند یک جمله ساده را ادا کند».

مالک اوباما افزود: «متوجه چهره برخی از آنها (مجریان برنامه ویو) شدید؟ آنها هم باورشان نمی‌شد (که بایدن نمی‌تواند جواب یک سوال ساده را بدهد و یک جمله ساده را ادا کند)». وی در پایان پیام توئیتری خود از این دو هشتگ علیه جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دولت باراک اوباما استفاده کرد: «جو متاسف نیست» و «(از کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) خارج شو».

مالک اوباما که شدیدا مخالف جو بایدن است، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ حامی دونالد ترامپ بود و در انتخابات ۲۰۲۰ هم دوباره از ترامپ حمایت می‌کند. دونالد ترامپ در واکنش به این توئیت مالک اوباما یک کلمه نوشت: «دیوانه‌کننده (است)».

در فیلمی که محور انتقاد مالک اوباما قرار گرفته، حضور بایدن در برنامه تلویزیونی «ویو» را نشان می‌دهد. در این فیلم، ابتدا یک مجری خانم از او درباره اتهام‌های وارد شده به بایدن درباره رفتار نادرست او با 7 زن و آزار جنسی آنها سوال می‌کند و می‌پرسد که آیا او از بابت این اقداماتش متاسف است؟ جو بایدن در جواب به این سوال، بارها جملات نیمه تمام و ناقص بیان کرده و سعی می‌کند که اتهام‌های وارد شده را رد کند اما جملاتش نیمه تمام و ناقص ادا می‌شوند.

وی ابتدا می‌گوید که «من هیچ وقت در زندگی‌ام کاری برای معذب کردن زنان ... اما بگذریم» و سپس می‌گوید: «من از اینکه آنها همچنین احساسی داشتند، متاسفم من به این موضوع عادت دارم من باید مطلع‌تر باشم و من فکر نمی‌کنم کسی چیزی گفته باشد». جملات منقطع و بی‌معنای نامزد ۷۷ ساله دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باعث تعجب برخی از مجریان زن در این برنامه شده و جواب‌های بایدن باعث تغییرات در چهره‌های آنها و شگفتی‌شان می‌شود.

در ادامه این سوال و جواب، یک مجری دیگر خانم به بایدن می‌گوید که اکنون فرصتی برای عذرخواهی کردن از این زنان است آیا از آنها عذرخواهی می‌کنید؟ بایدن که پیش‌تر برخی رسانه‌ها و کارشناسان آمریکایی او را به ناتوانی در ایراد جملات کامل و معنادار متهم کرده بودند، در پاسخ به این سوال از عذرخواهی کردن طفره می‌رود و جملات نامفهومی درباره اینکه او هیچ وقت خواهان معذب شدن زنان نبوده، ایراد می‌کند و البته در جمله‌ای دیگر از «مشروع بودن» خواسته‌های زنان برای مقابله با آزار جنسی سخن می‌گوید.

این اولین باری نیست که گاف‌ها و ناتوانی جو بایدن نفر دوم دولت آمریکا در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما خبرساز شده است.

جو بایدن عملا با رسیدن به حدنصاب ۱۹۹۱ رای وکیل انتخاباتی (دلگیت)، نامزد حزب دموکرات برای رقابت با «دونالد ترامپ» در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) شده است. پیش‌تر و با شدت گرفتن گاف‌های بایدن در کارزار انتخاباتی، یک روان‌پزشک نروژی با بررسی رفتارها و اظهارات این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در محافل عمومی اعلام کرد که اختلال‌های شناختی بایدن نشان می‌دهد او احتمالا از زوال عقلی رنج می‌برد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما