plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۳۵۶۲۳
در نشست خبری سخنگوی ستاد گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی

جزئیات چهارمین سالگرد گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی تشریح شد

۱۰ تا ۱۷ دی به عنوان هفته مقاومت نامگذاری شده است
سخنگوی ستاد گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد: مراسم اصلی چهارمین سالگرد گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۳ دی‌ ماه با حضور سران جبهه مقاومت و مقامات عالی کشور، بعد از نماز مغرب و عشا در مصلی تهران برگزار می‌شود و یکی از مقامات عالی کشور در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.
جزئیات چهارمین سالگرد گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی تشریح شد
به گزارش سرویس فرهنگ ایصال نیوز، سیدمجتبی ابطحی در نشست خبری گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته شاهد حضور آحاد مختلف مردم در مراسم‌های مختلف شهید سلیمانی بودیم، گفت: هر کجا نام حاج قاسم برده می‌شود زیر پرچم حضرت فاطمه(س) است و از سوی دیگر با همه ویژگی‌های حاج قاسم، او را شاگرد مکتب امام خمینی(س) می‌دانستیم. جالب است که امسال روز شهادت سردار سلیمانی با ولادت حضرت فاطمه(س) و امام خمینی همزمان شده است.

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: از سوی دیگر ایام شهادت حاج قاسم با عملیات طوفان الاقصی همزمان شده که ۷۳ روز از این عملیات می‌گذرد و تمام جبهه مقاومت در یک صحنه رزم با استکبار هستند. این عملیات یک جهش راهبردی در سیل ظلم‌ستیزی ملت‌ها بود و این ترکیب عملیاتی تبدیل به مقاومت مردمی در سطوح مختلف شد و چهره زیبایی از مردم فلسطین در جهان به تصویر کشیده است.

وی یادآور شد: برای اولین بار شاهدیم ۱۰ هفته پیاپی مردم کشورهای آمریکایی و اروپایی به خیابان آمدند و روح حاج قاسم با روح ملت‌ها ممزوج شد و ملت‌های مختلف با عدالت خواهی در حال هماهنگی هستند و امروز احساس می‌کنیم نظم شکل گرفته پس از جنگ جهانی دوم بر هم خورده و اندیشه‌های جدید منسجم شده‌اند تا جهان جدیدی را خلق کنند؛ که در آن  پایان و نابودی صهیونیست مسلم است.

ابطحی تصریح کرد: امروز افکار شهید سلیمانی و حرکتی که برای حمایت از حق و مظلوم داشت، در اندیشه ملت‌های دیگر شکل گرفته است. امروز شاهد تجلی شهید سلیمانی در جای جای منطقه و جبهه مقاومت هستیم و دشمنان بزدل ما در پایگاه‌های آمریکایی هر روز صدای حاج قاسم را می شنوند. اسماعیل هنیه روز تشییع پیکر شهید سلیمانی به نمایندگی از ملت فلسطین، حاج قاسم سلیمانی را «شهید القدس» نامید و ما هم با الهام از او شعار چهارمین سالگرد را «شهید القدس» گذاشته‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه ۱۰ تا ۱۷ دی به عنوان هفته مقاومت نامگذاری شده و ۱۳ دی روز جهانی مقاومت است، اظهار داشت: نهادها  و گروه‌های مختلف و همچنین پویش‌های متعدد معنوی و اجتماعی برای سالگرد شهادت سردار سلیمانی در حال آماده‌شدن هستند. پویش «عهد می‌بندم حاج قاسم باشم»، با تاکید بر جنبه‌های تربیتی و اخلاقی حاج قاسم برای نوجوانان و جوانان، از مهم‌ترین این پویش‌های مردمی است.

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: همچنین اجتماع پرشکوه مردم تهران در میدان ولی‌عصر همزمان با ساعت شهادت حاج قاسم یعنی ۱ و ۲۰ دقیقه بامداد برگزار می‌شود. برپایی موکب‌های عزاداری در سراسر کشور به‌ویژه در استان کرمان از دیگر برنامه‌های سالگرد شهادت حاج قاسم است؛ یادواره شهدای تشییع پیکر حاج قاسم نیز در کرمان برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری اجلاسیه «مادران قهرمان‌پرور»، اجتماع «دختران حاج قاسم»، اجتماع «زنان و دختران ستاره‌ساز» و اجتماع ورزشکاران در سطح استان تهران از دیگر برنامه‌های سالگرد شهادت حاج قاسم است.

ابطحی افزود: همچنین نمایش میدانی «شهید القدس» در بوستان ولایت از سالروز شهادت سردار سلیمانی تا ایام پیروزی انقلاب برگزار می‌شود. به مدت ۳۰ شب هم «نمایش بزرگ ژنرال» را خواهیم داشت که روایتی از وضعیت منطقه بعد از شهادت سردار سلیمانی است.

وی تأکید کرد: مستند «دوئل بوکمال» از شبکه‌های مختلف سیما در این ایام پخش می‌شود. همچنین مستند «عیدوک بامری» که به روایت مبارزه سردار سلیمانی با اشرار جنوب شرق مربوط است از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود. دو مستند «شهید القدس» درباره زندگی شهید سلیمانی و «حبیب مقاومت» درباره شکل‌گیری حزب‌الله لبنان، نیز تهیه شده که پخش می‌شود.

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: برنامه ۱۰ قسمتی «جهان‌مرد» و برنامه «میهمان» هم تولید شده که پخش خواهد شد، رونمایی از کتاب «زندگینامه شهید سلیمانی از تولد تا انقلاب اسلامی»، انتشار کتاب «مجموعه مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های سیدحسن نصرالله درباره شهید سلیمانی»، رونمایی از کتاب «مجموعه سخنرانی‌های شهید سلیمانی در مجامع مختلف» و انتشار دست‌نوشته‌هایی از شهید سلیمانی خطاب به مجاهدان فلسطینی از جمله دیگر برنامه‌های ایام شهادت سردار سلیمانی است.

وی یادآور شد: اجرای پویش‌های مختلف برای آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد، تهیه جهیزیه ‌و پویش اهدای خون از دیگر برنامه‌های گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی است.

ابطحی در خصوص جزئیات برگزاری مراسم اصلی چهارمین سالگرد گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: مراسم اصلی ۱۳ دی‌ماه با حضور سران جبهه مقاومت و مقامات عالی کشور، بعد از نماز مغرب و عشا در مصلی تهران برگزار می‌شود و یکی از مقامات عالی کشور در این مراسم سخنرانی خواهد کرد. همچنین برگزاری مراسم گرامیداشت در بهشت زهرا و اعزام کاروان‌های مختلف برای زیارت مزار سردار سلیمانی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت این ایام است.

وی افزود: همچنین تجلیل از ورزشکارانی که با حریفان اسرائیلی مبارزه نکردند، اجلاسیه بین‌المللی شهدای زن جبهه مقاومت و همایش پژوهشی بررسی حقوقی ترور شهید سلیمانی نیز در ایام شهادت سردار سلیمانی پیش‌بینی شده است.

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی تأکید کرد: شهید سلیمانی زنده است و تأثیر او بیشتر از حاج قاسم سلیمانی است. این یک مکتب ظاهری نیست؛ هر جایی نام حاج قاسم سلیمانی برده شود، دانشگاهی است که انسان امروز به آن نیازمند است. می‌خواهیم این دانشگاه را عمومی‌تر کنیم تا میلیون‌ها نفر از سراسر جهان وارد این دانشگاه شوند. نام شهید سلیمانی مرزها را در نوردیده است. امروز این اسم خیلی در دنیا مطرح است و ملت‌های جهان نسبت به این اسم احترام دارند.

وی تأکید کرد: پرونده حقوقی ترور شهید سلیمانی نیز از سوی قوه قضائیه و وزارت خارجه پیگیری می‌شود و تعدادی از وکلای بدون مرز در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند و ظرفیت‌های جدیدی در حال خلق در دنیا است. داستان محاکمه جنایتکارانی که که در قتل شهید سلیمانی نقش داشته‌اند حتما به تاریخ نخواهد پیوست. امروز شاهد هستیم کسانی‌ که که در آن جنایت نقش داشتند ترسیده‌اند و می‌دانند که روزی دادگاه آنها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما