plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸
کد مطلب : ۳۵۶۱

کویت بقایای اجساد شهروندانش را از عراق تحویل گرفت

کویت استخوانهای متعلق به شهروندانی که در حین اشغال طی سال 1990 در دوره صدام حسین در عراق، مفقود شده بودند را پس گرفت. کویت اعلام کرده است که در سالهای 1990-1991، 320 تن از شهروندانش هنگام اشغال کویت توسط صدام حسین، مفقود شده اند.
کویت بقایای اجساد شهروندانش را از عراق تحویل گرفت
به گزارش ایصال نیوز، کویت سرانجام استخوانهای متعلق به شهروندانی که در حین اشغال طی سال 1990 در دوره صدام حسین در عراق، مفقود شده بودند را از عراق پس گرفت.
بر اساس خبر منتشر شده در آژانس خبری رسمی کویت، گفته شد که استخوانهای کویتی هایی که 29 سال قبل مفقود شده بودند، در گذرگاه مرزی عدلی در مرز عراق، از مسئولین عراقی طی مراسمی تحویل گرفته شد.
ربیعی الادثانی مسئول وزارت خارجه کویت، ابراز داشت که کشورش درخواست خود در این رابطه را قبلا به حکومت عراق اعلام کرده بود. ادثانی در رابطه با تعداد کویتیهایی که استخوانهایشان تحویل گرفته شد، اطلاعاتی ارائه نکرد.
حکومت عراق قبلا استخوانهای 32 تن را برای تثبیت هویت به مسئولان کویتی تحویل داده بود. کمیسیون سه گانه ای که با هدف مشخص شدن تکلیف اسرای کویتی، در چهارچوب صلیب سرخ، تشکیل یافته بود، ماه نوامبر سال 2018 اعلام کرده بود که بقایایی در جنوب عراق یافته شده است.
کویت اعلام کرده است که در سالهای 1990-1991، 320 تن از شهروندانش هنگام اشغال کویت توسط صدام حسین، مفقود شده اند.
انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما