plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۳۵۶۰۴
در مراسم تشییع پیکرهای ۱۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس در تهران

سرلشکر سلامی: آمریکا و اسرائیل فکر می‌کنند با اشغال سرزمین پیروز خواهند شد

شهدا سند جاودانگی ما هستند
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه به صحنه فلسطین نگاه کنید و ببیند دشمنان ما چقدر بی‌رحم و جنایتکا هستند، تصریح کرد: آمریکا در حال تکرار اشتباهات ۴۵ سال گذشته خود است و فکر می‌کند با اشغال سرزمین پیروز خواهد شد. آمریکا و اسرائیل و متحدان آنها در حال تکرار تجربیات تلخ گذشته هستند.
سرلشکر سلامی: آمریکا و اسرائیل فکر می‌کنند با اشغال سرزمین پیروز خواهند شد
به گزارش سرویس سیاسی ایصال نیوز، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در تقویم رسمی کشورمان «روز شهید گمنام» نام گذاری شده است، مراسم تشییع پیکرهای ۱۱۰ شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس از مقابل درب اصلی دانشگاه برگزار شد. 

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با حضور در مراسم بدرقه پیکرهای شهدای گمنام دفاع مقدس بیان کرد: امروز  همزمان با سالروز شهادت بانویی است که سرور همه زنان اهل بهشت است. شخصیتی که تجلی بخش نورانی قرآن کریم در رخسار یک زن است. حضرت فاطمه تجسم زنانه قرآن کریم است.

وی ادامه داد: امروز مردم در سراسر کشور پیکرهای ۲۸۰ ستاره بی‌غروب را تا عرش بدرقه خواهند کرد. این پیکرهایی که در تابوت هستند ضامن عزت ما هستند. شهدا نشانه صدق وعده ملت عزیز ایران برای دفاع از ارزش‌های الهی اسلام و استقلال این کشور بزرگ هستند.


گفتنی است پیکرهای این شهدا در مناطق عملیاتی مختلف از جمله عملیات‌های والفجر، والفجر مقدماتی، والفجر دو، کربلای پنج، بدر، رمضان، کربلای چهار، کربلای۶ و دیگر عملیات‌ها تفحص شده‌اند.

 آحاد مختلف مردم در تهران همزمان با آخرین روز از ایام فاطمیه با سر دادن شعارهای فاطمی و با در دست داشتن بیرق عزا و محکوم‌ کردن جنایت‌های صهیونیست‌ها و حامیان این رژیم در غزه، به استقبال تابوت ۱۱۰ شهید دفاع مقدس آمده‌اند. لازم به یادآوری این که این مراسم به طور همزمان با تشییع پیکرهای ۱۷۰ شهید در ۲۰۰ نقطه از کشور در حال انجام است.

مسیر تشییع پیکرهای 110 شهید در تهران از خیابان انقلاب به سمت شرق- خیابان حافظ به سمت جنوب، خیابان وحدت اسلامی به جنوب و در ادامه به سمت خیابان بهشت و معراج شهدا عنوان شده است.

به همین دلیل از ساعت ۸ صبح که شروع مراسم خواهد بود ممنوعیت تردد حلقه بزرگتری پیدا خواهد کرد و از خیابان جمهوری به سمت شمال و به سمت خیابان انقلاب، از ضلع شمال میدان انقلاب از بلوار کشاورز و خیابان کریمخان به سمت جنوب و از شرق از میدان فردوسی به سمت دانشگاه تهران و از سمت غرب از خیابان زارع به سمت میدان انقلاب ممنوعیت تردد وجود دارد.

کاروان حامل پیکرهای شهدا مزین به نمادی از بیت‌المقدس است و در مسیر تشییع پیکر این شهدا برخی از گروه‌های مردمی از جمله مادران و دختران تهرانی تسبیح، چفیه، چادر یا تکه پارچه‌هایی بر روی تابوت‌ها می‌کشیدند تا آن را تبرک کنند. برخی از جوانان هم دلنوشته‌های خود را روی تابوت‌ها به یادگار باقی گذاشتند.

در طول مسیر تشییع پیکرهای ۱۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس، تصاویر و تمثال شهدای مقاومت از جمله حاج قاسم سلیمانی در دستان مردم به چشم می‌خورد. علاوه بر این پرچم کشورمان و گروه‌های جبهه مقاومت اسلامی از جمله حزب‌الله لبنان، حماس و فلسطین هم در جای جای مسیر تشییع به نشانه وحدت و همدلی میان جوامع اسلامی به در حال اهتزاز است. موکب‌های فاطمی با ارایه خدمات متفاوت نیز در طول مسیر میزبان مردم عزادار تهران هستند. 

سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز با حضور در آیین بدرقه پیکرهای ۱۱۰ شهید در پایتخت بیان کرد: امسال همچون سال‌های گذشته مردم زودتر از زمانی که برای تشییع شهدا اعلام شده بود، در مقابل دانشگاه تهران حضور یافتند.

گفت:  کاروان‌های حامل پیکرهای مطهر شهدا از چهارراه ولیعصر عبور کردند، اما خیل عظیمی از مردم شهیدپرور همچنان در میدان انقلاب حضور دارند و پیش‌بینی می‌شود، مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدا تا بعد از ظهر ادامه پیدا کند. 

سردار کارگر گفت: حضور پرشور مردم در مراسم تشییع شهدا، برای شادی دل خانواده‌های شهدای دفاع مقدس است و امیدواریم تا می‌توانیم در راه عظیم شهدا سربازی کنیم.

سردار کارگر در ادامه با بیان اینکه روز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) به نام «روز ملی شهدای گمنام» نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: امروز تعداد فراوانی از هیئت‌های مذهبی برنامه عزاداری دارند و این حضور پرشور و باشکوه مردم در مراسم تشییع شهدا نشان می‌دهند که ملت ایران اسلامی همواره مشتاق و قدردان شهدا هستند. 

پیکرهای مطهر شهدای گمنام بر روی دستان شهروندان تهرانی تا معراج‌الشهدا تشییع شدند./ایسنا

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما