plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۳۵۵۸۶

امیر کویت درگذشت/ مشعل الاحمد الصباح امیر جدید کویت شد

شیخ«نواف الاحمد الصباح» امیر کویت در سن 86 سالگی درگذشت. هیأت وزیران کویت، بعدازظهر امروز (شنبه)، طی بیانیه‌ای رسمی «مشعل الاحمد الجابر الصباح» را به عنوان جانشین امیر متوفای کویت و امیر جدید این کشور تعیین کرد.
امیر کویت درگذشت/ مشعل الاحمد الصباح امیر جدید کویت شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، روزنامه القبس نوشت که دفتر امیر  این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شیخ«نواف الاحمد الصباح» امیر کویت در سن 86 سالگی درگذشت.

پیش از این روزنامه القبس کویت نوشت که تلویزیون رسمی این کشور برنامه های عادی خود را قطع کرد و آیاتی از قرآن کریم پخش کرد.

تلویزیون  کویت اعلام کرد که به زودی بیانیه ای توسط دفتر امیر این کشور صادر می شود.

خبرگزاری رسمی کویت بدون ارائه جزئیات بیشتر در باره بیماری امیر سابق این کشور اعلام کرد که شیخ نواف ماه نوامبر «به دلیل یک مشکل فوری پزشکی»" در بیمارستان بستری شد.

شیخ نواف سال ۲۰۰۶ توسط برادر ناتنی خود شیخ صباح الاحمد الصباح به عنوان ولیعهد منصوب شد و پس از آنکه وی سپتامبر ۲۰۲۰ در سن ۹۱ سالگی درگذشت سکان هدایت کشورش را در دست گرفت و امیر کویت شد.

مشعل الاحمد الجابر الصباح امیر جدید شد

هیأت وزیران کویت، بعدازظهر امروز (شنبه)، طی بیانیه‌ای رسمی «مشعل الاحمد الجابر الصباح» را به عنوان جانشین امیر متوفای کویت و امیر جدید این کشور تعیین کرد.

مشعل الاحمد الصباح (۸۳ ساله) برادر ناتنی امیر فقید کویت است که تا پیش از این در این کشور ولی‌عهد بود، هر چند نواف الاحمد جابر الصباح از نوامبر ۲۰۲۰ برخی از اختیارات خود را به او تفویض کرده بود.

مشعل الاحمد پسر هفتم «احمد الجابر الصباح» امیر پیشین کویت است و برادر سه نفر از حکام پیشین این کشور به نام‌های «جابر الاحمد الجابر الصباح»، «صباح الاحمد الجابر الصباح» و «نواف الاحمد الجابر الصباح» است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما