plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
کد مطلب : ۳۵۳۸

توافق آمریکا و ترکیه برای تأسیس مرکز عملیات مشترک

وزارت دفاع ترکیه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که مذاکرات با هیئت آمریکایی در آنکارا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه با توافق طرفین برای تاسیس «مرکز عملیات مشترک» برای ایجاد منطقه امن و ایجاد هماهنگی میان ترکیه و آمریکا خاتمه یافت.
توافق آمریکا و ترکیه برای تأسیس مرکز عملیات مشترک
وزارت دفاع ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مذاکرات با هیئت آمریکایی در آنکارا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به پایان رسیده است.
در این بیانیه آمده است: درباره تاسیس «مرکز عملیات مشترک» در ترکیه در کوتاه ترین زمان به منظور اجرای نخستین تدابیر برای ایجاد منطقه امن و ایجاد هماهنگی میان ترکیه و آمریکا در این راستا به توافق دست یافتیم.
همچنین درباره تبدیل منطقه امن به یک گذرگاه صلح و اتخاذ تدابیر لازم به منظور بازگشت سوری‌هایی که از خانه خود رانده شده اند به کشور خود نیز به توافق رسیدیم.
سفارت آمریکا نیز خبر توافق مذکور را همزمان اعلام کرد.
گفتنی است، مباحث مربوط به ایجاد منطقه حائل در مرز‌های سوریه اولین بار در سال ۲۰۱۳ از سوی ترکیه مطرح شد و تاکنون چندین گزینه از جمله منطقه پرواز ممنوع و منطقه امن در قلمروی سوریه برای پناهجویان مطرح و مورد بررسی قرار گرفته بود. در چند روز گذشته نیز «اردوغان» بارها تهدید کرد که اگر با آمریکا به توافق نرسد، بطور یکجانبه تا 30 کیلومتر داخل خاک سوریه و در طول مرز خود «منطقه امن» ایجاد خواهد کرد و حتی وارد شرق فرات خواهد شد.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما