plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰
کد مطلب : ۳۵۳۷۵

پنتاگون: یک ناو جنگی آمریکا و چندین کشتی تجاری در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفت

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد که روز یکشنبه یک کشتی جنگی آمریکایی و چندین کشتی تجاری در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفته‌اند. سخنگوی نیروهای مسلح یمن، حمله به 2 کشتی اسراییلی را تایید کرد.
پنتاگون: یک ناو جنگی آمریکا و چندین کشتی تجاری در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفت
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، پنتاگون در بیانیه خود اعلام کرد: از گزارش‌های مربوط به حملات به ناو یواس‌اس کارنی (USS Carney) و کشتی‌های تجاری در دریای سرخ آگاه هستیم و به محض اینکه اطلاعاتی در دسترس قرار گیرد، ارائه خواهیم کرد.

یک مقام آمریکایی به شرط ناشناس ماندن مدعی شد که ناو کارنی دست‌کم یک پهپاد را در طول حمله رهگیری کرده است.

بر اساس این گزارش، پنتاگون به درخواست برای اظهار نظر فوری پاسخی نداده است.

از سوی دیگر، ارتش بریتانیا چندی پیش بدون ارائه جزئیات بیشتر مدعی شد که یک هجوم پهپادی و انفجار احتمالی در دریای سرخ صورت گرفته است.

همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی دریایی گزارش داد که روز یکشنبه یک کشتی باری حین حرکت در دریای سرخ مورد اصابت حداقل ۲ پهپاد قرار گرفته است.

ساعاتی بعد، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که صبح امروز نیروی دریایی ارتش این کشور دو کشتی اسرائیلی را در باب المندب و پس از این که پیام های هشدار این نیرو را نادیده گرفتند، با موشک و پهپاد هدف قرار داد و یک کشتی به شدت آسیب دیده است.

 سخنگوی ارتش انصارالله یمن خاطرنشان کرد که تا توقف جنگ و جنایات وحشیانه علیه غزه، به جلوگیری از تردد کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ و دریای عرب ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما