plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۳۵۳۵۱

حاکم دبی میزبان رئیس رژیم اسرائیل شد و امیر قطر با او به گرمی دست داد

در بحبوحه بمباران مردم غزه، و علی رغم درخواست ملل مسلمان برای تحریم اسرائیل، انتشار تصاویر میزبانی محمد بن راشد از اسحاق هرتزوگ و دیدار شیخ تمیم امیر قطر با رئیس رژیم صهیونیستی در حاشیه کنفرانس تغییرات اقلیمی دبی واکنش های گسترده ای در پی داشته است.
حاکم دبی میزبان رئیس رژیم اسرائیل شد و امیر قطر با او به گرمی دست داد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از میدل ایست نیوز، کاربران شبکه های اجتماعی، تصویری از دست دادن تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل را در حاشیه کنفرانس تغییرات اقلیمی در شهر دبی منتشر کردند.

به گزارش بغداد الیوم، عبدالعزیز الخمیس، نویسنده عربستانی در واکنش به این دست دادن گفت که می دانم چرا برخی از نوع روابط میان اسرائیل و قطر به خشم می آیند، این عادی است و باید عادی باشد به ویژه هنگامی که این روابط در خدمت به مسائل دارای اهمیت مشترک برای دو طرف است.

وی افزود که نمی توان این روابط را انکار یا توجیه کرد گویی که تنها برای یک مرحله است، همانطور که ترکیه و اسرائیل با یکدیگر روابط دارند؛ تنها اخوان المسلمین هستند که خارج از واقعیت و غیر عادی زندگی می کنند.

روهی کایس، خبرنگار اسرائیلی نیز گفت که تصویری تاریخی است، رئیس اسرائیل با امیر قطر طی کنفرانس تغییرات اقلیمی دست می دهد.

پیشتر دفتر رئیس رژیم اسرائیل اعلام کرده بود که هرتسوگ با امیر قطر دست داده و رایزنی کرده است.

گفتنی است که بنگاه های خبری قطری، مانند «الجزیره» و «العربی الجدید»، درباره این خبر کاملا سکوت اختیار کرده و از پوشش آن اجتناب کردند.

قطر و رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک رسمی ندارند اما در زمینه آتش بس در غزه با یکدیگر هماهنگی کرده اند.

هرتزوگ در این دیدار از امارات که دو روز به طول انجامید، با «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد امارات و «عبدالله بن زاید» وزیر امورخارجه و «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی دیدار کرد.

وی همچنین از نمایشگاه اکسپو در دبی بازدید کرده و با نمایندگان بخش تجارت امارات و نمایندگان اقلیت یهود در این کشور دیدار کرد.

گفتنی است؛ علی رغم ادامه جنایات جنگی اسرائیل در غزه، دولتهای بحرین، امارات، قطر، عربستان، ترکیه و عمان هنوز حاضر به قطع تعاملات پیدا و پنهان خود با رژیم صهیونیستی نشده اند.

روزنامه عبری هاآرتص چند روز قبل مدعی شد که برخی رهبران منطقه در پشت صحنه از اسرائیل می‌خواهند حماس را نابود کند.

انتهای پیام/* 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما