plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۳۵۲۰۷
در دیدار با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس

امیرعبداللهیان: بازندگان میدان نظامی در عرصه سیاسی هم شکست خواهند خورد

اسماعیل هنیه از حمایت رهبری، دولت و ملت ایران از مقاومت تشکر کرد
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دوحه قطر با تاکید براینکه ارزیابی همگان این است که رژیم اسرائیل و آمریکا در میدان نبرد چیزی بدست نیاوردند، گفت: بازندگان میدان نظامی در عرصه سیاسی هم شکست خواهند خورد.
امیرعبداللهیان: بازندگان میدان نظامی در عرصه سیاسی هم شکست خواهند خورد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار که عصر پنحشنبه در دوحه انجام شد،با تبریک مجدد پایداری، مقاومت و پیروزی ملت فلسطین و مردم صبور و مجاهد غزه، افزود: پیامدهای عملیات طوفان الاقصی دنیا را تکان داد و گرچه خسارت‌های انسانی ملت فلسطین در نوار غزه بسیار زیاد، تلخ و ناگوار بود اما ابعاد پیروزی و دستاورد ملت فلسطین بسیار بزرگتر بود و موازنه‌های راهبردی را در ابعاد مختلف به نفع فلسطین و به ضرر رژیم غاصب، متجاوز و جنایتکار صهیونیستی تغییر داد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به ادعای اولیه نخست وزیر شکست خورده رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه هدف از حمله به غزه نابودی حماس است، گفت: آمریکا و رژیم اسرائیل برغم بیش از یک‌ماه و نیم تجاوز و جنگ ظالمانه و کشته و مجروح کردن ده‌ها هزار شهروند فلسطینی، کمترین دستاوردی در حوزه نظامی کسب نکردند و مجبور به مذاکره غیرمستقیم با حماس برای آتش‌بس و آزادی اسرای خود شدند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به اینکه ارزیابی همگان این است که رژیم اسرائیل و آمریکا در میدان نبرد چیزی بدست نیاوردند، افزود: آنها با طراحی‌های سیاسی در پی آن هستند که آنچه را که در میدان و از طریق نظامی نتوانسته‌اند بدست آورند، از طریق سیاسی محقق کنند و البته این نیز یک رؤیایی است که قطعا تعبیر نخواهد شد و دیپلماسی مقاومتی جنبش حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین این اقدامات و طراحی‌های سیاسی را خنثی و بی‌اثر خواهد کرد.

امیرعبداللهیان در ادامه با تجلیل از مقاومت عزتمندانه و شجاعانه گروه‌های مقاومت و مردم غزه در برابر ۴۷ روز تجاوز وحشیانه رژیم جنایتکار صهیونیستی به غزه، بر عزم قاطع جمهوری اسلامی ایران برای ادامه حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در حوزه‌های سیاسی و بین‌المللی تاکید کرد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز با تشکر از حمایت قاطع رهبری، رئیس‌جمهور، دولت و ملت ایران و نیز پشتیبانی دیپلماتیک پرتحرک شخص وزیر امور خارجه از مساله فلسطین و مردم آن بویژه در جریان جنگ جاری علیه غزه، آخرین وضعیت مقاومت و پایداری در غزه و نیز ابعاد توافق آتش‌بس موقت را تشریح کرد.

وی همچنین حمایت‌های جهادی جریان‌های مقاومت در لبنان، یمن، عراق و سوریه از برادران و خواهران خود در غزه را افتخارآمیز و دارای پیامی واضح به رژیم صهیونیستی و آمریکا توصیف کرد.

هنیه در ادامه با تشریح برخی از ابعاد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و خاصه جنایت این رژیم علیه بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های خدماتی و شهری غزه، دولت آمریکا را محور اصلی جنگ علیه غزه به دلیل‌ عصبانیت آن از ابعاد و آثار راهبردی عملیات طوفان‌الاقصی دانست و گفت: آمریکا برغم مخالفت اولیه با آتش‌بس، اما با درک واقعیت‌های میدان نبرد نهایتا مجبور شد در مقابل اراده ملت فلسطین و نیز خواست ملت‌های جهان و رأی مثبت ۱۲۰ کشور به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل، تسلیم شده و با آتش‌بس و توافق با حماس موافقت کند و این نشان می‌دهد که سلطه آمریکا بر نظام بین‌الملل کاهش یافته است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تشکر از تلاش‌ها و حمایت‌های ویژه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تحقق آتش‌بس موقت، افزود: این یک پیروزی سیاسی است که بر پایه پیروزی مقاومت در میدان بدست آمده و دشمن در تحقق اهداف خود بجز کشتار زنان و کودکان و شهروندان و ویران کردن خانه‌های آنان ناکام‌ ماند و ما به یاری و نصرت حتمی خداوند در پیروزی کامل بر دشمن صهیونیستی ایمان داریم.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما