plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۳۵۱۷۰

سازمان ملل: شمار قربانیان حملات روسیه به اوکراین از ۱۰ هزار نفر گذشت

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه اعلام کرد که از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ تاکنون، بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی در این کشور کشته شده‌اند.
سازمان ملل: شمار قربانیان حملات روسیه به اوکراین از ۱۰ هزار نفر گذشت
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، بر اساس این گزارش، نیمی از کشته‌شدگان اخیر این حملات، در مناطقی دور از خطوط مقدم جنگ جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته هیئت حقوق بشر سازمان ملل در اوکراین که ده‌ها ناظر در این کشور دارد، انتظار می‌رود تلفات واقعی این حملات در میان غرنظامیان «به شکل قابل ملاحظه‌ای بیشتر» از آمار رسمی باشد زیرا کار شناسایی و تایید همچنان جریان دارد.

این تحقیقات همچنین تلفات وقایع ماه‌های نخست پس از تهاجم روسیه، مانند نبرد ماریوپل را شامل می‌شود که ساکنان آن قربانیان غیرنظامی زیادی را گزارش کردند.

دانیل بل که ریاست این مأموریت نظارتی را بر عهده دارد، می‌گوید: «کشته شدن بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی نقطه عطفی تاسف‌برانگیز برای جنگ اوکراین است.»

به گفته این ناظر سازمان ملل متحد، «جنگ روسیه علیه اوکراین که اکنون وارد بیست و یکمین ماه خود شده است، خطر تبدیل شدن به یک درگیری طولانی مدت را در پی دارد که هزینه های انسانی شدید آن غیرقابل تصور است.»

کارشناسان سازمان ملل می‌گویند اکثریت قریب به اتفاق تلفات انسانی در میان غیرنظامیان ناشی از تسلیحات انفجاری مانند خمپاره‌ها، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای بوده است که منطقه وسیعی از محل انفجار را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

بنا به این گزارش؛ نزدیک به نیمی از تلفات غیرنظامی حملات روسیه طی سه ماه گذشته در مناطقی بسیار دورتر از خطوط مقدم ثبت شده که نشان می‌دهد نیروهای ارتش روسیه در این حملات از موشک های دوربرد و تسلیحات مجهز به انفجار تاخیری استفاده کرده‌اند.

روسیه بارها هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان را رد کرده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما