plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۳۵۱۳۷

چهل و پنجمین روز عملیات الاقصی/ شمار شهدای فلسطینی از 13 هزار نفر گذشت

چهل و پنجمین روز عملیات الاقصی درحالی آغاز شده است که به دنبال تداوم بمباران بیمارستان ها، مدارس و منازل مسکونی فلسطینیان غزه، شمار شهدای غزه از 13 هزار نفر گذشت.در تازه ترین اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی بر اثر حمله توپخانه ای به بیمارستان اندونزیایی غزه 8 نفر شهید و شماری محروح شدند.
چهل و پنجمین روز عملیات الاقصی/ شمار شهدای فلسطینی از 13 هزار نفر گذشت
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی منابع فلسطینی در غزه، شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی از آغاز تجاوزگری این رژیم تا یکشنبه شب (دیشب) به بیش از 13 هزار نفر رسیده است که از این تعداد بیش از 5500 نفر کودک و 3500 نفر زن هستند.

منابع خبری بامداد دوشنبه اعلام کردند که در بمباران دو خانه در نزدیکی بیمارستان النجار در شرق رفح در جنوب نوار غزه، 15 فلسطینی شهید و شماری هم زخمی شدند.

وقوع آتش‌سوزی در اطراف بیمارستان اندونزیایی غزه در نتیجه ادامه بمباران‌‌های رژیم صهیونیستی از دیگر جنایت های این رژیم در امروز دوشنبه در نوار غزه بود.

رکورد جدید القسام؛ انهدام ۲۹ خودروی نظامی صهیونیستی

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که روز یکشنبه، 29 خودروی زرهی اشغالگران (تانک، نفربر و بولدوزر) را در مناطق التوام، جبالیا، بیت لاهیا و زیتون منهدم کرده است.

القسام اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها از صبح روز یکشنبه، 29 خودروی زرهی صهیونیستی (تانک، نفربر و بولدوزر) را در محورهای مختلف نبرد در غزه به طور کلی یا جزئی منهدم کرده و نیروهای کماندوی ارتش رژیم صهیونیستی را هم در داخل ساختمانی در جحر الدیک با راکت‌های ضدزره TBG هدف قرار داده و بسیاری از آن‌ها را کشته یا زخمی کرده و شماری دیگر از نیروهای دشمن را هم با راکت‌های ضدنفر و سلاح تیربار هدف قرار داده و کشته یا زخمی کرده است.

شاخه نظامی حماس افزود: یک تانک، یک نفربر و گروهی از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی را در مدرسه‌ای در نزدیکی بیمارستان الرنتیسی هدف قرار داده و تعدادی از نیروهای دشمن را کشته یا زخمی کرده‌ایم.

در همین حال، شبکه خبری الجزیره اعلام کرد که تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی در بعضی محورهای نبرد در غزه و شمال آن به سبب حملات سخت و کاری گردان‌های القسام، مجبور به عقب‌نشینی شدند.

انصارالله یمن یک کشتی اسرائیلی را توقیف کرد، نتانیاهو ایران را مقصر دانست

در تحولی دیگر سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که یک کشتی رژیم صهیونیستی را توقیف و خاطرنشان کرد که عملیات نظامی خود را علیه دشمن صهیونیستی تا پایان تجاوز به غزه ادامه می دهیم.

نیروی دریایی ارتش یمن عصر دیروز (یکشنبه) کشتی اسرائیلی گلکسی لیدر را در دریای سرخ توقیف کرد.

پس از توقیف این کشتی اسرائیلی، دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران پشت توقیف یک فروند کشتی در جنوب دریای سرخ و در نزدیکی آب‌های سرزمینی یمن قرار دارد.

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند.

رژیم صهیونیستی به دنبال این شکست، از روز عملیات طوفان الاقصی تا کنون به حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها و آمبولانس ها و استفاده از سلاح های ممنوعه از جمله بمب های حاوی فسفر سفید مشغول است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما