plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۳۵۰۶۴

بایدن: یکی از سازنده‌ترین مذاکرات خود را با رئیس جمهور چین داشتم

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از مذاکرات خود با شی جین پینگ رئیس جمهور چین در سانفراسیسکو به عنوان یکی از مفیدترین گفت وگوهای فی‌مابین یاد کرد و گفت: یکی از سازنده‌ترین مذاکرات خود را با شی داشتم.
بایدن: یکی از سازنده‌ترین مذاکرات خود را با رئیس جمهور چین داشتم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، به نقل از سی‌ان‌ان، بایدن پس از دیدار و گفت وگو با رئیس جمهور چین در یک کنفرانس خبری به تشریح جزئیات دیدارش با همتای چینی خود پرداخت و اظهار کرد: همیشه این طور نبوده است که در مذاکره با شی به یک توافق دست پیدا کنیم اما به یقین همیشه گفت وگوهای رک و بی‌پرده‌ای با هم داشته‌ایم.

رئیس جمهور آمریکا (بامداد پنجشنبه به وقت ایران) در پاسخ به این پرسش که آیا شخصاً به شی اعتماد دارد؟، گفت: به قول قدیمی‌ها اعتماد کنید اما همیشه اعتماد خود را راستی‌آزمایی کنید، من نیز چنین خواهم کرد.

بایدن در ادامه با توصیف رابطه میان ایالات متحده و چین به عنوان یک رابطه رقابتی، تاکید کرد: مسئولیت من این است تا این رقابت را به طور منطقی مدیریت کنم تا منجر به درگیری نشود.

وی افزود: هدف من این است که نقاط مشترک واشنگتن و پکن را پیدا کنم تا با هم‌افزایی بتوانیم منافع متقابل را پیدا کرده و در جهت تحقق آن منافع تلاش کنیم و مهم‌ترین مساله این است که تحقق این امر به نفع مردم آمریکاست و این دقیقاً همان کاری است که ما انجام خواهیم داد.

بایدن که در دوران معاونت باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا روابط حسنه و عمیقی با رئیس جمهور چین داشت، گفت: مسلما روابط ما به خوبی آن دوران نیست اما به نظرم شی همانند همان دوران همچنان دارای شخصیتی رک و صریح است.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه من این مرد (شی) و روش کار او را می‌شناسم، تاکید کرد: ما اختلاف نظرهای زیادی داریم و او در مقایسه با من، دیدگاه متفاوتی نسبت به بسیاری از موضوعات دارد اما شی انسان صادقی است.

بایدن افزود: ما توافق کردیم که در آینده هر زمان که نیاز بود، به سادگی گوشی تلفن را برداشته و با یکدیگر گفت گو کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه در جریان نشست چهار ساعته خود با رئیس جمهور چین بر سر موضوعاتی مانند محدود کردن و نظارت بر تولید فنتانیل، احیای ارتباطات نظامی و همکاری در زمینه هوش مصنوعی به توافق‌هایی دست پیدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: موافقت چین در زمینه نظارت بر تولید مواد شیمیایی پیش‌نیاز تولید فنتانیل، جان‌های زیادی را در آمریکا نجات خواهد داد و به خاطر این موضوع از شی قدردانی می‌کنم.

بایدن در ابتدای دیدار دوجانبه با رئیس جمهور چین در سانفرانسیسکو، گفت: من فکر می‌کنم مهم است که من و شما به شکلی صریح، بدون سوء تفاهم‌ها یا ارتباطات نادرست یکدیگر را درک کنیم.

بایدن با بیان اینکه رقابت بین آمریکا و چین نباید به سمت درگیری حرکت کند، افزود: دیدارهای گذشته من با شی صادقانه، صریح و مفید بوده است.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: مثل همیشه، هیچ جایگزینی برای گفت وگوهای رودررو وجود ندارد. من همیشه گفت وگوهایمان را ساده و صریح دانسته‌ام.

انتهای پیام/*
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما