plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۳۵۰۳۴
در جریان بازدید از نیروگاه برق شهید منتظری

استاندار اصفهان: امیدواریم پلمبی را که روی مشعل‌های مازوت سوز نیروگاه شهید منتظری زده شده است حفظ کنیم

تأسیس نیروگاه‌های خورشیدی با جدیت در استان دنبال می‌شود
صبح امروز سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه، سیدرضا مرتضوی و هیئت همراه از نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان بازید کرد. استاندار اصفهان در جریان این بازدید میدانی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم پلمبی را که روی مشعل‌های مازوت سوز نیروگاه زده شده است، تا پایان حفظ کنیم. اصفهان باتوجه به شرایط جغرافیایی و توپوگرافی خاصی که دارد در موقعیتی قرار گرفته که بایستی ملاحظات خاصی در حوزه محیط زیست این استان اتخاذ شود.
استاندار اصفهان: امیدواریم پلمبی را که روی مشعل‌های مازوت سوز نیروگاه شهید منتظری زده شده است حفظ کنیم
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، سیدرضا مرتضوی روز سه‌شنبه در بازدید از نیروگاه شهید محمد منتظری افزود: امیدواریم بتوانیم پلمبی را که روی مشعل‌های مازوت سوز نیروگاه زده شده است، تا پایان حفظ کنیم.

وی اظهار داشت: با همه مدیریت و سیاست‌گذاری‌های انجام شده در شرایطی هستیم که از چهارشنبه هفته گذشته تا به امروز(به غیر از شنبه هفته جاری) واحدهای آموزشی اصفهان با تعطیلی مواجه شدند.

استاندار اصفهان با اشاره به آسیب‌های ناشی از تعطیلی مدارس و واحدهای آموزشی استان اصفهان گفت: اگر مقدور بود می‌بایست سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز تعطیل می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه برخی مرزهای آلودگی هوا در اصفهان شکسته شده است، گفت: اصفهان باتوجه به شرایط جغرافیایی و توپوگرافی خاصی که دارد در موقعیتی قرار گرفته که بایستی ملاحظات خاصی در حوزه محیط زیست این استان اتخاذ شود.

وی ضمن تأکید بر اینکه حفظ سلامتی مردم یکی از مطالبات همیشگی مدیریت استان اصفهان است، گفت: بهبود فرآیند و فعالیت نیروگاه شهید منتظری یکی از مطالبات استان از این مجموعه است، درحالی که مجموعه نیز آمادگی جابه جایی نیروگاه دارد و در این خصوص مطالعات و طرح‌هایی نیز انجام شده است.

مرتضوی ادامه داد: از این رو هر ۲ رویکرد، بهبود فرآیند نیروگاه و جابه‌جایی مکانی نیروگاه بایستی در دستور کار قرار بگیرد و برای آن طرح و برنامه عملیاتی و کارشناسی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا مدت زمانی که نیروگاه جدید تأسیس می‌شود نباید تراز تأمین انرژی منفی شود، افزود: تأسیس نیروگاه در دو دولت گذشته متوقف شده بود و خسارت هایی که امروز با آن مواجه هستیم به دلیل سیاست غلط گذشته است.

استاندار اصفهان بیان کرد: برای جبران این مهم تأسیس نیروگاه‌های خورشیدی با جدیت در استان دنبال می‌شود تا تراز تولید انرژی در اصفهان مثبت شود.

وی اضافه کنید: لازم است که کمیته‌ای با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تشکیل و با حضور ذی نفعان در مورد جابه‌جایی و بهبود فرآیندهای ‌های نیروگاه طرح و برنامه عملیاتی و کارشناسی شده ارائه شود.

مرتضوی ضمن اشاره به آلودگی هوای اصفهان، گفت: در هفته‌های گذشته و روزهای اخیر مکالمات جدی با دبیر شورای عالی امنیت ملی، ریاست جمهوری، معاون اجرایی رئیس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور داشتم تا شرایط آلودگی هوای استان در سطح ملی به خوبی تشریح و تبیین شود.

در بازدید استاندار اصفهان از نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان معاونان هماهنگی امور عمرانی و اقتصادی استاندار، مدیرکل محیط زیست اصفهان و جمعی دیگر از مدیران استان نیز حضور داشتند.

نیروگاه شهید محمد منتظری واقع در شمال غرب اصفهان دارای هشت واحد ۲۰۰ مگاواتی در مجموع به ظرفیت تولید یک هزار و۶۰۰ مگاوات در ساعت است.

استان اصفهان تامین‌کننده حدود ۹ درصد از برق شبکه سراسری است و نیروگاه‌های آن در تامین برق مطمئن و پایدار کشور نقش قابل توجهی دارند.ایر نا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما