plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۳۴۸۶۱

رئیس سازمان سیا وارد تل آویو شد

یک مقام آمریکایی گفت که ویلیام برنز، رئیس سیا روز یکشنبه برای دیدار با سیاستمداران و همتایان اطلاعاتی در خاورمیانه وارد اراضی اشغالی شد. سفر رئیس سیا بلافاصله پس از سفر منطقه ای آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا انجام گرفته است.
رئیس سازمان سیا وارد تل آویو شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، این مقام گفت: «آنها در مورد موضوعات مهم دوجانبه از جمله وضعیت غزه، حمایت از مذاکرات درباره اسرای نزد حماس و تعهد آمریکا برای ادامه بازدارندگی بازیگران دولتی و غیردولتی از گسترش درگیری بین اسرائیل و حماس گفت‌وگو خواهند کرد.»

این مقام افزود: «این سفر تعهد ما به همکاری اطلاعاتی به ویژه در زمینه‌هایی مانند مبارزه با تروریسم و ​​امنیت را تقویت خواهد کرد.»

در این زمینه وبگاه عبری Ynet گزارش داد که ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز یکشنبه در اراضی اشغالی با دیوید بارنیا، رئیس موساد دیدار کرد.

این وبگاه اعلام کرد که برنز به عنوان بخشی از سفر به چندین کشور خاورمیانه از جمله مصر، قطر و امارات وارد اراضی اشغالی شده است.

براساس این گزارش، برنز امروز، دوشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز دیدار خواهد کرد و ممکن است در جلسه «کابینه جنگ» نیز شرکت کند.

سفر رئیس سیا در زمانی انجام می‌شود که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در یک سفر منطقه ای به تل آویو و سپس به به کرانه باختری اشغالی، رفت و با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد. بلینکن با رد آتش بس در غزه در شرایط فعلی گفت: فلسطینی‌ها نباید به زور آواره شوند.

بلینکن در آخرین مرحله از این سفر شامگاه یکشنبه به بغداد رفت.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما