plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۳۴۷۴۴

لوکاشنکو: جنگ اوکراین و روسیه به بن‌بست رسیده، مذاکره کنید!

متحد ولادیمیر پوتین، الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهوری بلاروس گفت که مسکو و کی‌یف در خط مقدم جنگ خود در بن‌بست قرار گرفته‌اند و دو طرف باید بنشینند و برای پایان درگیری مذاکره کنند.
لوکاشنکو: جنگ اوکراین و روسیه به بن‌بست رسیده، مذاکره کنید!
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس گفت: «به حد کافی مشکلاتی در هر دو طرف وجود دارد و به طور کلی وضعیت اکنون به طور جدی به بن‌بست رسیده است؛ هیچکس نمی‌تواند کاری انجام دهد و موقعیت خود را به طور اساسی تقویت کرده یا ارتقا دهد. آنها سر به سر هستند، تا سر حد مرگ، گیر افتاده‌اند. مردم دارند می‌میرند.»

به ادعای کاخ سفید، نیروهای روسی در نزدیکی شهر ویران‌شده آودیوکا دونتسک متحمل خسارات سنگینی شده‌اند، اما به طور کلی خط مقدم گسترده اوکراین در سال گذشته علی‌رغم حملات طاقت‌فرسای چند ماهه کی‌یف حرکت کمی داشته است.

به گزارش رویترز، لوکاشنکو گفت که خواسته‌های اوکراین از روسیه برای خارج شدن از سرزمینش باید در میز مذاکره حل و فصل شود «تا کسی نمیرد.»

رئیس‌جمهوری بلاروس در ویدیوی پرسش و پاسخی که در وب‌سایت خبرگزاری دولتی بلاروس «بلتا» منتشر شد، گفت: «ما باید پشت میز مذاکره بنشینیم و به توافق برسیم. همانطور که یک بار گفتم، هیچ پیش شرطی لازم نیست. نکته اصلی این است که دستور "ایست" داده شود.»

در مقابل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز شنبه در گردهمایی بیش از ۶۰ مشاور امنیت ملی تاکید کرد که طرح صلح ۱۰ ماده‌ای او که شامل درخواست برای احیای تمامیت ارضی اوکراین است، تنها راه برای پایان دادن به جنگ است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما